۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۵۴۲

آغاز طرح نهضت قرآنی در دانشگاه شهید چمران اهواز

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز از آغاز طرح نهضت قرآنی در این دانشگاه خبر داد.
دکتر عليرضا مخبر دزفولي، معاون فرهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علیرضا مخبردزفولی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: طرح نهضت قرآنی به عنوان یکی از طرح‌های ابتکاری فرهنگی به منظور آموزش روخوانی، تجوید، قرائت و تفسیر قرآن، چهارشنبه بیست و هفتم اردیبهشت در مسجد امام خمینی دانشگاه شهید چمران آغاز می‌شود.

وی با دعوت از همه اساتید، رؤسای دانشکده‌ها، مدیران ستادی، هیأت رییسه و به خصوص دانشجویان برای شرکت در این محفل آسمانی اضافه کرد: این طرح براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج منبرها و حلقه‌های قرآنی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در ابتدا دو روز در هفته قبل از اذان ظهر و عصر قاریان ممتاز قرآن بر روی منبر مسجد امام خمینی دانشگاه برای دانشگاهیان آیاتی از قرآن را تلاوت خواهند کرد و پس از نماز عصر نیز حلقه‌های تلاوت قرآنی و آموزش روخوانی قرآن به مدت 30 دقیقه تشکیل می شود.

مخبر دزفولی تصریح کرد: با سطح‌بندی شرکت‌کنندگان در این حلقه‌ها کلاس‌های تخصصی نیز برای علاقه‌مندان در زمینه تجوید، لحن، صوت و تفسیر قرآن تشکیل خواهد شد و در ادامه طرح، برای کارکنان دانشگاه نیز همین برنامه‌ها در نمازخانه سازمان مرکزی شکل می گیرد.

وی با بیان این‎که در محفل ملکوتی نهضت قرآنی روز چهارشنبه، استاد موسوی قاری و مبتهل بین‌المللی قرآن در مسجد دانشگاه به قرائت قرآن و ابتهال خواهد پرداخت از اختتامیه اولین دوره طرح فرهنگی، آموزشی آیین جوانمردی به همت کانون شهدای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران خبر داد.

وی با اشاره به این‎که روز شنبه 30 اردیبهشت‌ در سالن کنفرانس ریاست دانشگاه با حضور هیأت رییسه و اساتید این طرح برگزار می‌شود بیان کرد: اولین دوره از طرح آیین جوانمردی با برگزاری 18 جلسه آموزشی، اردوی سفر به مناطق عملیاتی همچون شلمچه، فاو، دهلاویه، طلائیه و معراج شهدا برپا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‎که اساتید این دوره نیز سرداران دفاع مقدس، اساتید دانشگاه، همرزمان شهدا و مادر شهید بودند بیان داشت: طرح آیین جوانمردی با هدف معرفی الگویی از شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود./9461/ت302/ب

ارسال نظرات