۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۵۵۱
امام جمعه زنجان:

ترویج فرهنگ تذکر لسانی نیازمند ابتکار تربیتی و خلاق محور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان تأکید کرد: فرهنگ تذکر لسانی بایستی در مدارس و کتب درسی دانش آموزان ارائه شود.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این استان اظهار داشت: فرهنگ تذکر لسانی بایستی در مدارس آغاز و با ارائه مباحثی ساده و روان در کتب درسی دانش آموزان آموزش داده شود.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: این فریضه الهی ضامن اجرای احکام دینی در جامعه اسلامی است، در صورت فراموشی امر به معروف و نهی از منکر، حق و باطل جای یکدیگر را خواهند گرفت، انگاه فتنه آغاز می شود.

امام جمعه زنجان با تأکید بر اقدامات ابتکاری، نو و خلاقانه در ترویج فرهنگ تذکر لسانی تصریح کرد: نباید همدیگر را متهم کنیم و یا از این مسؤولیت خطیر شانه خالی کرد، امروز نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای احیای فرائض دینی در جامعه هستیم.

وی با تاکید بر بهره مندی از تجربیات دیگر استان‌ها و شهرهای موفق در زمینه امر به معروف و نهی از منکر گفت: انعکاس عملکرد شهرستان‌های موفق نیز اقدامی است، که باید از سوی دبیر اجرایی در این زمینه انجام شود، استفاده از طرح های موفق در راستای ترویج فرهنگ تذکر لسانی ضرورت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نظارت بیشتر به سفره خانه‌های سنتی موجود در استان افزود: باید از فعالیت سفره خانه‌های سنتی بدون مجوز فعالیت در استان زنجان جلوگیری شود، چه ضرورتی دارد که سفره‌خانه ها در زیر زمین و یا آب انبارهای قدیمی فعالیت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار نیست در جلسات هم اندیشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها یک شخص خاص از جمله استاندار یا امام جمعه صحبت کند، بلکه این جلسات به منظور تبادل نظر و همچنین انتقال تجربیات و ارائه رویکرد اجرایی در زمینه مقابله با منکرات برگزار می شود.

همچنین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان اظهار داشت: این طرح نیز با حضور 25 واحد از نیروهای شهر زنجان با اهداف مختلف و با رویکرد فرهنگی و آموزشی اجرایی می شود.

شرفی با اشاره به کشف بیش از هشت هزار محصول غیر فرهنگی در دو ماه گذشته گفت: در مدت زمان یادشده هفت باند فساد و فحشا در استان متلاشی و 37 نفر از اعضای این باندها دستگیر شده‌اند./935/پ202/س

ارسال نظرات