۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۲۸۵۵۵
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت:

ناآگاهی از مبانی دینی سبب بروز خرافات می شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت گفت: نباید اجازه داد خرافات و تحریفات به نام توسل و تمسک وارد دین شوند.
حجت الاسلام قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان شرقي در امور روحانيت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، امروز در جمع مدیران و مسؤولان اظهار داشت: دشمنان جهان اسلام و شیعه به خصوص وهابیت به دنبال شبهه افکنی در اعتقادات اصیل شیعیان هستند.

وی با بیان این‎که وهابیت برای خدشه‌دار کردن چهره تشیع از راه و روشی استفاده می کند خاطرنشان کرد: دشمن با وارد کردن بعضی خرافات سعی در تحریف اصل دین و انحراف فکری جوانان دارد که یکی از آن موارد شبهه افکنی در مسأله توسل است.

حجت الاسلام احمدی با بیان این‎که برخی نا‌آگاهی ها از مبانی دینی موجب بروز خرافات و بدعت های نابجا در محافل مذهبی می شود تصریح کرد: اینگونه اقدامات سوژه دست دشمنان اسلام و وهابیت می دهد تا بتواند کل اعتقادات شیعه را زیر سؤال ببرد.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در تفسیر آیه 74 سوره یس، با اشاره به شرک اعراب جاهلی و ترویج بت پرستی و تمسک به غیر خدا جهت رسیدن به خواسته های مادی و معنوی خود افزود: امروز هم جاهلیت مدرن با تمسک به آیین های غلط و مکاتب انحرافی و عرفان های کاذب مشاهده می شود.

وی با تاکید بر این‎که فرقه های نوظهور و عرفان های کاذب با هدف تخریب اعتقادات اصیل دینی و شیعی از سوی غرب هدایت می شوند گفت: این فرق ضاله سعی در تغییر مسیر زندگی دینی جوانان از حق به نفسانیات و در اصل مسیر شیطان دارند و جهت رسیدن به مسائل معنوی انسان در مقابل خداوند رحمان شریک هایی قرار می دهند.

حجت الاسلام احمدی همچنین با اشاره به تفسیر سوره یس اظهار داشت: در بحث زیارت، توسل و ادعیه باید مراقب بود که شرک وارد عبادت ها نشود، به عبارت بهتر باید معنای توسل به اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین ادعیه را دانست و اجازه نداد خرافات و تحریفات به نام توسل و تمسک وارد متن دین شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات