۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۵۶۸
رییس دانشکده علوم قرآنی خوی:

حضور اجتماعی زن نباید لطمه ای به اداره خانواده بزند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی خوی با اشاره به جایگاه زن و نهاد خانواده در دین اسلام گفت: وجود تفاوت های ماهوی بین اسلام و غرب در تعریف مبانی و اصول خانواده منسجم و پایدار آشکار است.
ولي نوروزي
رييس دانشكده علوم قرآني خوي


ولی نوروزی، رییس دانشکده علوم قرآنی خوی، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‎که در اسلام سنگ زیربنای بشریت خانواده است و اینجا است که ما می توانیم شاهد بالندگی و رشد معارف ناب قرآنی باشیم اضافه کرد: تمامی فضائل اخلاقی در خانواده قابل مطالعه و بررسی است تعلیم و تربیت، غیرت و همیت، مدیریت و انضباط، ادب و احترام و در نهایت تامین نسل سالم در خانواده مشهود است و اگر در اسلام تأکید شده است که تشکیل خانواده زودتر، ساده تر و آسان تر انجام شود به خاطر اهمیت این فضائل در دین مبین اسلام است.

نوروزی در تشریح ویژگی‎های خانواده اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است وجود تفاوت های ماهوی بین اسلام و غرب در تعریف مبانی و اصول خانواده منسجم و پایدار است و امروزه ما شاهد هستیم که غربی ها برای جبران محبت دست به دامن حیوانات می شوند چرا که از وجود کانون اصلی رسیدن به محبت یعنی خانواده بی بهره است و این مهم نیز محصول تزلزل بنیان های تشکیل دهنده خانواده در دنیای غرب است.

وی یادآور شد: در دین مبین اسلام حق مادر بیش از حق پدر مطرح است و پیشوایان دینی احترام بر مادر را در همه حال مورد تأکید و سفارش قرار داده اند.

رییس دانشکده علوم قرآنی خوی تصریح کرد: حال آنکه در غرب پایه خانواده بسیار سست بوده و تضمینی برای ادامه آنها دیده نمی شود آمارهای موجود از تعداد فرزندان خیابانی و دختران و زنان بی سرپناه در کشورهای غربی گواه صادقی بر عدم استحکام خانواده در غرب است.

نوروزی گفت: از دیدگاه اسلام زن ظرفیت های بالایی دارد و اوج این ظرفیت در تشکیل خانواده و پرداختن به تربیت فرزندان و نیز رسیدگی به وضعیت خانه و سر و سامان بخشیدن به امور مربوط به همسر و فرزندان به عرصه ظهور می رسد.

وی ادامه داد: تفکر و اندیشه جاری در دین اسلام ناب محمدی(ص) و حتی قوانین مدنی خاص نیز این اجازه را به زن داده است که در کنار انجام وظیفه خطیر همسری و مادری در چارچوب های مشخص به وظایف دیگری در زمینه های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی نیر بپردازد.

رییس دانشکده علوم قرآنی خوی بیان داشت: در شرایطی فعلی که مکتب های غیر الهی درصدد محکوم کردن اسلام مبنی بر ضایع کردن حقوق زن برآمده اند به نظر می رسد باید از ظرفیت های خدادادی زن استفاده کرد و برای شکوفا کردن استعدادهای او در پیشرو اهداف انسانی تلاش کرد.

نوروزی تأکید کرد: حضور زن در عرصه های مختلف اجتماعی نباید لطمه ای به اداره خانواده و مسائل مطرح در درون خانواده بزند، قرآن مبین نیز این موضوع را تأیید کرده و برای زنان حقوق همانند مردان قرار داده است./936/ت302/ب

ارسال نظرات