۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۸۵۷۱
مسؤول حوزه علمیه میاندوآب:

برترین احکام اسلام برای صیانت از خانواده بیان شده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه خواهران الزهراء(س) میاندوآب اظهار داشت: متعالی ترین احکام در دین اسلام مربوط به صیانت و حفظ بنیان خانواده به عنوان مهم‎ترین نهاد اجتماعی است.
زن و خانواده


زیبا پرهیزکار، مسؤول حوزه علمیه خواهران الزهراء(س) میاندوآب، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به مصداق قرآنی اهمیت خانواده در فرهنگ اسلامی به آیه 21 سوره مبارکه «روم» اشاره کرد و افزود: متعالی ترین احکام در دین اسلام مربوط به صیانت و حفظ بنیان خانواده به عنوان مهم ترین نهاد است.

وی بر حفظ و ضرورت حضور اجتماعی زنان در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: آنچه باید در مورد حضور اجتماعی زنان در جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد چگونگی این حضور از سوی بانوان است.

این مسؤول تصریح کرد: اگر حضور اجتماعی زنان مبتنی بر چارچوب های تفکر اسلامی همچون رعایت حجاب و عفاف، پاکدامنی، حیا اجتماعی باشد، بی شک این حضور ارزشمندتر خواهد بود.

پرهیزکار، تربیت نسل متعالی و صیانت از کانون خانواده را از کارکردهای مهم حضور زن در خانواده عنوان و تأکید کرد: حضور اجتماعی زنان در عرصه های مختلف هیچ گاه نباید کارکردها و مسؤولیت های الهی زن در خانه را تحت تأثیر جدی قرار دهد.

مسؤول حوزه علمیه خواهران میاندوآب تصریح کرد: اولویت اصلی یک زن در مرحله اول انجام وظیفه و رسالت اصلی وی یعنی مادر بودن و همسر داری است.

وی زن و مرد را به دو بال پرواز در خانواده تشبیه کرد و اظهار داشت: در اهمیت این موضوع همین بس که حضرت زهرا(س) در روزهای ابتدایی ازدواجش با امیر مومنان(ع) هنگامی که نزد پیامبر گرامی وارد شدند و موضوع تقسیم کار را مطرح کردند، پیامبر اسلام(ص) کارهای خانه را بر عهده دختر گرامیشان و اموران بیرون از منزل را بر عهده حضرت علی(ع) گذاردند و این در حالی بود حضرت زهرا(س) از این تصمیم پدر گرامیشان بسیار اظهار مباهات و خوشحالی کردند.

پرهیزکار فرهنگ سازی، آشنایی نسل جوان جامعه با سیره ائمه معصومین(ع) به خصوص حضرت زهرا(س) و بهره گیری از تدبیر و منش فاطمی در اداره خانه، خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان را از عوامل مؤثر در بهبود تشکیل خانواده اسلامی عنوان کرد./936/ت302/ب

ارسال نظرات