۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۲۸۵۷۲
استاد حوزه علمیه:

قرآن و نهج البلاغه بر نقش تربیتی خانواده تأکید دارند

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه علمیه ماکو گفت: آیات صریح قرآن و همچنین نهج البلاغه امیرمومنان(ع) به عنوان منشور جامع همواره بر نقش تربیتی خانواده تأکید دارند.
زن و خانواده


حجت الاسلام جعفرزاده، مدرس حوزه علمیه ماکو، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: با تأمل در مفاهیم آیات کلام الهی و همچنین نهج البلاغه امیرمومنان(ع) که در آن به صراحت به نقش تربیتی محیط در شکل گیری هویت فردی و اجتماعی افراد اشاره شده است، می توان به اهمیت وجود خانواده در اجتماع پی برد.

این مدرس حوزوی با اشاره به اهمیت خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی در فرهنگ سازی و همچنین تربیت نسل متعالی گفت: رشد معنوی فرد در محیط خانواده زمینه را برای برخورداری از تربیت سالم مبتنی بر آموزه ها و باورهای دینی فراهم می کند.

حجت الاسلام جعفرزاده در ادامه به وجود هجمه های مختلف فرهنگی از سوی فرهنگ های مبتذل غرب اشاره و تصریح کرد: تمامی این هجمه ها برای تضعیف بنیان خانواده و از بین بردن انسجام فکری میان والدین و فرزندان در درون خانواده ساماندهی و برنامه ریزی می شود.

این مدرس حوزوی خاطرنشان کرد: جهان بینی اسلامی با تأکیدی که به نقش تربیتی خانواده دارد بر موضوع خانواده و تکریم افراد در درون خانواده احترام می گذارد.

حجت الاسلام جعفرزاده با تأکید بر این مهم که دین اسلام ناب محمدی(ص) خانواده را سنگ بنای حیات اجتماعی یک جامعه تلقی می کند افزود: اصلاح امور جامعه در پرتو اصلاح بینش فکری و عملی افراد در بستر خانواده ها ممکن می شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات