۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۲۸۵۸۰

چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم بزرگداشت روز زن در دادگستری خوزستان، فعال شدن نخستین کتابخانه شبانه روزی خوزستان و تولید برنامه « عمل و توسعه و دوربین 5» عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری مراسم بزرگداشت روز زن در دادگستری خوزستان، ایستادگی در برابر استکبار از اندیشه های مکتب فاطمی است، فعال شدن نخستین کتابخانه شبانه روزی خوزستان و تولید برنامه « عمل و توسعه و دوربین 5» در سیمای خوزستان عناوین چند خبر فرهنگی از خوزستان هستند.

رتبه علمی آموزش و پرورش خوزستان به 14 ارتقا یافت

سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، روز گذشته در آیین اختتامیه اعزام مبلغان طرح معراج در اهواز، با بیان این که با برنامه ریزی های انجام شده خوشبختانه استان خوزستان از رتبه 27 به رتبه 14علمی رسیده است افزود: همانطور که به آموزش دانش آموزان توجه می شود باید به اعتقادات و پرورش این قشر نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با تأکید بر این که دانش آموزان توسط ارتباط با شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی پرسش های عمیقی دارند گفت: این کار لازمه داشتن پشتوانه پژوهشی و فکری است که از عهده حوزه علمیه قم و خوزستان برخوردار است.

تأکید مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بر استمرار طرح معراج

حجازی در پایان سخنان خود با بیان این که ساماندهی پرسش های دانش آموزان از سال گذشته آغاز شده است اظهار داشت: اگر طرح معراج از سوی مراجع قانونی مصوبه شود کار ارزنده ای خواهد شد.

در بخش دیگری از این مراسم، عبدالرحمن فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، با انتقاد از مقطعی بودن طرح معراج تصریح کرد: نباید این طرح به صورت مقطعی باشد و خلاصه در دو ساعت کلاس پرورشی دانش آموزان محدود نشود.

مجلس طرح معراج را مصوبه کند

این مقام مسؤول با تأکید بر این که پیشنهاد می شود که این طرح در مجلس شورای اسلامی به مصوبه تبدیل شود ادامه داد: امیداوریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان خوزستان این طرح را در مجلس پیگیر باشند.

وی در ادامه با بیان این که در جذب معلمان قرآنی اولویت با روحانیان است بیان داشت: در اردوهای اداره آموزش و پرورش برای دانش آموزان همچنین نیازمند حضور مبلغان طرح معراج هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به این که گروه نظارتی مرکب از حوزه علمیه و اداره آموزش و پرورش برای ساماندهی پرسش های دانش آموزان تشکیل شد اضافه کرد: این کار در راستای نتیجه گیری از فعالیت تبلیغی مبلغان در مدارس آموزش و پرورش است.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز زن در دادگستری خوزستان

مراسم بزرگداشت روز زن با حضور جمعی از قضات برجسته استان و کارمندان زن قضایی و اداری با سخنرانی حجت الاسلام سعدی معاون آموزش دادگستری خوزستان امروز در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام سعید سعدی با اشاره به کرامات حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: کسی که غرق در مادیات دنیا شده است نمی تواند مسیر معنویت را طی کند و بهترین مسیر برای هدایت بشر تأسی از فرمایش های این بانوی مکرم اسلام است.

در پایان این مراسم از صد نفر از کارکنان زن شاغل در دادگستری استان خوزستان با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای، قدردانی به عمل آمد.

فعال شدن نخستین کتابخانه شبانه روزی خوزستان

لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، با بیان این که پس از تصویب طرح شبانه‌روزی شدن کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، این کار به صورت رسمی آغاز شد گفت: این کتابخانه حتی در روزهای تعطیل به ارائه خدمات به مراجعان می‌پردازد.

وی افزود: این کتابخانه شبانه‌روزی با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای مطالعاتی جامعه و ایجاد فضایی جدید و شبانه‌روزی برای محققان و اندیشمندان به ویژه در مرکز استان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه مفید، افزایش خدمات‌دهی به همشهریان راه‌اندازی شده و به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی از قبیل مخزن، کودک و نوجوان، دفاع مقدس، دیداری و شنیداری، محققان، کافی‌نت، نشریات، سالن مطالعه و نمازخانه است.

ایستادگی در برابر استکبار از اندیشه های مکتب فاطمی است

حجت‌الاسلام سعید علیپور، رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک، امروز در محفل نورانی انس با شهدا که در منزل شهید رضا شمس صالحی با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: فرهنگ فاطمی بسیار غنی و پویا است و مبارزه با ظلم از درس‌های عمیق این مکتب است.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ حق علیه باطل تأکید کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با اقتدا به امام راحل و الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) در راه حمایت از اسلام، قرآن و دفاع از ولی امر زمان خویش جان خود را اهدا کردند.

تولید برنامه « عمل و توسعه و دوربین 5» در سیمای خوزستان

«دوربین5» برنامه ای 15 دقیقه ای به تهیه کنندگی منوچهر برون و با ساختار گزارشی، کاری از تولید سیمای مرکز خوزستان با هدف بررسی و انعکاس مشکلات مردمی و به منظور ایجاد فرهنگ پاسخگویی مسؤولان می باشد.

دوربین 5 با گزارشگری حسین مقدم، تصویربرداری رضا ترابی و عیسی جمالی زاده و صدابرداری علی شیرالی و تدوینگری نهال سندان ساخته می شود.

برنامه «عمل و توسعه» با محور فعالیت اقتصادی واحدهای تولیدی و مشاغل زود بازده بر اساس نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به معرفی دستاوردهای بومی و کارآفرینان جوان و اختراعات و ابتکارات می پردازد.

این برنامه به زبان عربی با مدت زمان 30 دقیقه به تهیه کنندگی فرزانه رحمانیان شامل آیتم هایی همچون بحث کارشناسی، گزارش، گفتار و معرفی مشاغل می باشد.

گفتنی است برنامه «عمل و توسعه» به صورت هفتگی در روزهای یکشنبه ساعت 22:15 با گویندگی سیدمهدی فاخر و گزارشگری عادل عفراوی از صدای مرکز خوزستان تهیه و پخش می شود./9463/پ203/ب

ارسال نظرات