۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۲۸۵۸۳

کارگاه آموزشی هوش هیجانی در حوزه علمیه خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی EQ با هدف ارتقای سطح هوش هیجانی مصاحبه کنندگان مدارس علمیه خوزستان با شرکت بیش از چهل نفر از مدیران و مصاحبه کنندگان مدارس علمیه استان خوزستان برگزار شد.
کارگاه آموزشي EQ کارگاه آموزشي EQ


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کارگاه آموزشی EQ (هوش هیجانی) با هدف ارتقای سطح هوش هیجانی مصاحبه کنندگان مدارس علمیه خوزستان در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان با شرکت بیش از چهل نفر از مدیران و مصاحبه کنندگان مدارس علمیه استان خوزستان برگزار شد.

در این کارگاه که به مدت یک روز برگزار شد، حجت الاسلام رضا مهکام، مسؤول سنجش و پذیرش مؤسسه امام خمینی(ره)، به تعریف هوش هیجانی پرداخت و بیان داشت: هوش هیجانی به معنای توانایی درک و شناخت صحیح هیجان ها و عواطف خود و دیگران است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: هوش هیجانی هوشی است که انسان ها به واسطه آن می توانند درک و شناخت صحیحی از هیجانات و عواطف خود داشته و بر این اساس بتوانند هیجانات و عواطف دیگران شناسایی و کنترل کنند.

حجت الاسلام مهکام، در پایان سخنان خود، گفت: اگر انسان هوش هیجانی داشته باشد می تواند بر اساس آن، رفتاری مبتنی بر اخلاق و وجدان اجتماعی داشته باشد؛ چرا که فردی که احساسات خود و دیگران را شناسایی کند، به راحتی می تواند روابط خود با دیگران را کنترل و تنظیم کند.

خوزستان از نظر ورود داوطلبین به حوزه های علمیه رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، پیش از برگزاری این دوره، با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه خوزستان از نظر داوطلبین ورود به حوزه های علمیه در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است که این مسأله وظیفه مسؤولان را سنگین تر کرده است.

وی با اشاره به وظایف مبلغان و فعالان عرصه های فرهنگی در خصوص تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام تصریح کرد: وظیفه مبلغان و فعالان عرصه های فرهنگی در این برهه حساس از زمان، حفاظت و حراست از آرمان های ناب اسلامی است و به راستی که ما راهی جز این نداریم.

امام جمعه موقت اهواز، با تأکید بر این که امروزه چشم مردم به اقدام های شما روحانیان است گفت: امروز مردم جواب پاسخ های اعتقادی و مذهبی خود را از شما طلاب می خواهند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود، با بیان این که هم اکنون بیش از 220 هزار دانشجو در استان خوزستان در حال تحصیل هستند و آیا تعداد مبلغان حوزه علمیه خوزستان پاسخ گوی نیازهای علمی و عقیدتی آنان است گفت: خوشبختانه راه ورود به مدارس بر خلاف سال های قبل بسیار هموار است اما آیا مدارس علمیه مبلغ کافی برای پوشش همه مدارس خوزستان را دارا هستند یا خیر؟

گفتنی است پس از پایان کلاس های دوره یک روزه EQ آزمون کتبی این دوره برگزار شد./9465/پ202/ب

ارسال نظرات