۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۱۲۸۶۱۳
در قم برگزار می‌شود؛

همایش جنگ و دفاع در اندیشه های امام خمینی با تاکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی

خبرگزاری رسا - دبیر علمی دبیرخانه دائمی 598، آخرین مهلت برای ارسال مقاله به همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی(ره) با تأکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی را 10 تیرماه عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد مهدي بهداروند دبير علمي همايش قطعنامه 598


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند مسؤول کمیته ملی همایش جنگ و دفاع در اندیشه های امام خمینی(ره) با تاکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی در نشستی خبری با حضور خبرنگاران اظهار داشت: اسلام تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فردی، جزیی و در حال فراموشی بود و انقلاب اسلامی ایران با احیاگری امام خمینی(ره) سبب شد اسلام تحولی نو و جدید را تجربه کند و مقابله و موضع‌گیری دشمنان با انقلاب اسلامی بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از حربه‌های مهم دشمنان علیه انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی بود، افزود: همه دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی پیمان مشترک بسته بودند و از همه راهها، اهرم‌ها و ابزارها استفاده کردند تا سبب کندی و ایستائی چرخه انقلاب اسلامی شوند و برای رسیدن به اهداف خود هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند.

حجت‌الاسلام بهداروند انقلاب اسلامی را برخواسته از فطرت انسانها دانست و اظهار داشت: چون انقلاب اسلامی یک انقلاب ناسیونالیستی و نژادی نیست بلکه در برگیرنده همه انسانها بوده و به دنبال ایجاد یک تمدن دینی است، دشمنان درصدد براندازی آن هستند و روز به روز در تلاشند تا ضربه و آسیب جدی به این نظام وارد کنند.

مسؤول کمیته ملی و دبیر علمی همایش، مقابله با دشمنان در جنگ تحمیلی را به سبب هجمه و حمله دشمن به مرزهای فرهنگی ما دانست و افزود: ما از مرزهای فرهنگی و اعتقادی خود دفاع کردیم و هیچ گونه تجاوزی را نسبت به بیگانگان انجام ندادیم و این حق هر کشوری است تا از فرهنگ و سنت و خاک خود در برابر بیگانگان دفاع کند.

حجت‌الاسلام بهداروند بحث درباره چراهای اتفاق افتاده در جنگ و پذیرش قطعنامه را یکی از اهداف همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی(ره) با تاکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: برای پاسخ گویی به این سوالات از مسؤولان و مدیران کشوری دعوت به عمل آمده تا در مورد نقطه‌های ابهامی که در تاریخ پرفراز و نشیب دفاع مقدس هست نظرات و دیدگاههای خود را تبیین کنند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند، غفلت جدی در داخل نسبت به موضوع دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه 598 صورت گرفته است افزود: یکی دیگر از اهداف مهم همایش رسیدگی به مسایل زمان پذیرش قطعنامه و ارتباط و دست آورد دفاع مقدس در بیداری اسلامی است که مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام بهداروند رونمایی از سه کتاب در همایش با عنوان‌های جنگ تحمیلی و قطعنامه‌های صادره از سازمان ملل متحد نوشته سرلشگر شهید احمد سوداگر، اندیشه‌های دفاعی حضرت امام خمینی(ره) نوشته سرلشگر فیروزآبادی و کتاب در قلمرو اندیشه های دفاعی امام خمینی(ره)، را نیز از برنامه های این همایش برشمرد.

مسؤول کمیته ملی همایش از عموم محققان، پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه و دیگر متفکران دعوت کرد تا با ارایه مقالات خود، در این همایش فرهنگی، پژوهشی شرکت کنند.

حجت‌الاسلام بهداروند موضوع‌های این همایش را جنگ و دفاع در آموزه‌های دینی، دفاع در اندیشه فقهی امام خمینی(ره)، مبانی نظری جنگ و دفاع، مشروعیت و دفاع در حقوق بین الملل، اندیشه‌های دفاعی، ضرورت و بایسته‌ها، قیام‌های مردمی علیه حکام جائر منطقه (بیداری اسلامی)، دفاع مقدس، کاستی‌ها و بایستی‌ها، رابطه دفاع مقدس و بیداری اسلامی، دفاع از آغاز تا پایان (پذیرش قطع نامه 598) و عوامل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی پذیرش قطع نامه 598 عنوان کرد.

وی ادامه داد: مقالات باید بر اساس ضوابط علمی تالیف و همراه با چکیده و به صورت لوح و یا متن پرینت شده ارسال گردد، مقالات ارائه شده که مضمون آنها به عناوین پیشنهادی فراخوان نزدیک باشد با تائید کمیته علمی پذیرفته خواهند شد، مقالات باید حداکثر تا تاریخ 10تیر 1391 به دبیرخانه همایش ارسال گردد، متن مقالات برگزیده به صورت کتاب منتشر خواهد شد و از مقالات برتر تقدیر بعمل خواهد آمد.

گفتنی است، این همایش در اواخر تیرماه 1391 برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به دبیرخانه دائمی همایش به نشانی قم - خیابان معلم - پلاک 42 ـ کد پستی: 99789-37157 ارسال کنند و نظرات و پیشنهادات خود را با شماره 7833078 – 0251 یا نشانی الکترونیکی
Info@598news.com در میان بگذارند. /907/پ202/ی


ارسال نظرات