۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۲۸۶۲۶

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ آغاز به کار شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تبریز و محکومیت توهین به ساحت مقدس امام علی نقی(ع) در زنجان از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز فعالیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تبریز خبر داد و اظهار داشت: هدف از تشکیل این شورا ترویج، ‌گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با اشاره به این‌که تبیین حماسه آفرینی های رزمندگان دفاع مقدس رسالت خطیری بر دوش پژوهشگران،‌ محققان و اصحاب فرهنگ و هنر است، نظارت، هماهنگی و انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت و ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف عمده این شورا برشمرد.

داننده گفت: مطالعه، ‌تجزیه، تحلیل و ارزیابی علمی فرهنگ ایثار و شهادت و بررسی موضوعات و طرح‌های واصله در این راستا و همچنین هماهنگی و تدوین شیوه‌های اجرایی و نظارتی جهت ایفای وظایف دستگاه‌ها در چارچوب سیاست‌های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر وظایف این شورا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: برای تعمیق این فرهنگ متعالی باید شیوه‌های مدیریتی و تشویقی مناسبی اتخاذ شده و زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی دستگاههای دولتی، ‌عمومی و سازمان‌های مردم نهاد استان فراهم شود.

براساس این گزارش، ریاست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده استاندار و دبیری این شورا نیز بر عهده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

اهانت به ائمه اطهار(ع) نشان از عجز دشمنان است

اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در بیانیه ای با محکوم کردن اقدام یک خواننده اجیر شده استکبار در توهین به ساحت مقدس امام علی نقی(ع) تاکید کرده است: اهانت به امامان معصوم(ع) نشانگر عجز دشمنان اسلام در مقابل تفکر شیعی است.

در این بیانیه با یادآوری سابقه تاریخی اهانت به مقدسات مسلمانان به‌خصوص شیعیان ادامه داده است: بار دیگر حکومت لیبرال دموکراسی و آزادی بی پایه و اساس در غرب، چهره کریه و زشت خود را به جهان نشان داد و بار دیگر جیره خواران قلاده بر گردن غربی به مقدسات شیعه اهانت کردند، بار دیگر حرمت شکنی دیو سیرتان وابسته به غرب و شیطان بزرگ، قلب نازنین امام منتظرمان را به درد آوردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: شیعه با این اهانت ها بیگانه نبوده و نیست، از اهانت های سلمان رشدی مرتد گرفته تا کشیش آمریکایی مزدور و جیره خوران خود فروخته رسانه ای، همه و همه در هتک حرمت مقدسات شیعه از انجام هیچ کاری دریغ نکرده اند و همچنین اخیراً در فضای مجازی و شبکه های اینترنتی، هجمه های وسیعی علیه امام دهم شیعیان، امام علی النقی (ع) از سوی دشمنان دین و اهل بی (ع) شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بارها دل های همه مسلمانان و مومنین بلکه دل هر انسان آزاده ای از عمل شنیعی که در هتک حرمت قرآن و ائمه صورت گرفته است به درد آمده. ما مسلمانان هرگر نخواهیم گذاشت اینچنین بی حرمتی ها عادی شود و دشمنان دین مبین اسلام هر روز با گستاخی بیشتر عملی زشت تر را در حق قرآن و مسلمانان انجام دهند.

این بیانیه تاکید کرده است: در همه ادیان آسمانی توهین به عقاید و مقدسات یک دین و مذهب امری مزموم و زشت معرفی شده است، دشمن سخت و برنامه ریزی شده علیه شیعه کار می کند و اگر روحانیت و آحاد مردم مسلمان جامعه از این موضوع غفلت کنند از نقش تاریخی خود دور مانده اند.

وقف 3 میلیارد ریالی در شهرستان اسکو

حاج عباس زکی دیزجی، پدر دو شهید دوران دفاع مقدس ساکن روستای دیزج امیزمدار از توابع استان آذربایجان شرقی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسکو شش دانگ خانه مسکونی خود را وقف کرد.

وی هدف از وقف ملک خود را ترویج این سنت حسنه، شعائر اسلامی و اهل بیت (ع) اعلام کرده است، ارزش ریالی ملک این واقف خیراندیش 3 میلیارد بوده و جهت احداث حسینیه و مغازه جهت تامین هزینه های موقوفه وقف شده است.

اعزام 130 مبلغ دینی در استان اردبیل

حجت الاسلام انور قاسمی، رییس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل از اعزام 130 مبلغ دینی بمناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) در استان اردبیل خبر داد و افزود: 130 مبلغ دینی با هدف بصیرت افزایی و ارتقای معارف فاطمی، در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در استان اردبیل اعزام شدند.

وی با بیان این‌که محور سخنرانی مبلغان اعزامی در راستای تبیین زندگانی حضرت زهرا(س)، الگوهای رفتاری آن حضرت و راهکارهای ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه بود، گفت: این اعزام از 23 تا 28 اردیبهشت ماه در استان اردبیل اجرایی می شود./935/د101/ب

ارسال نظرات