۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۶۲۹
با حضور مراجع تقلید؛

نوزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله گلپایگانی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله 'سید محمد رضا گلپایگانی' سه شنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مراسم سالگرد آيت الله گلپايگاني در مسجد اعظم قم مراسم سالگرد آيت الله گلپايگاني در مسجد اعظم قم
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، در این مراسم که حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی و آیت الله ابراهیم امینی، اعضای جامعه مدرسین، اساتید و طلاب حوزه های علمیه و مردم قم حضور داشتند، یاد و خاطره آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

آیت الله ' سیدهاشم حسینی بوشهری ' امام جمعه موقت قم در این آیین با اشاره به جنبه های مختلف شخصیتی و علمی حضرت آیت الله گلپایگانی، مباحثی مانند اخلاق و استقلال حوزه علمیه، پیاده کردن احکام اسلام ،توجه به وضعیت مسلمانان در سراسر کشور، دفاع از حریم ولایت اهل بیت (ع) و تقویت نظام جمهوری اسلامی از دغدغه های آن مرجع فقید تقلید ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: عالمان و فقها مانند ستارگان آسمان به مردم روشنی می بخشند بنابراین فقها و علما جایگاه بسیار بالایی در آیات و روایات دارند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیت مرحوم آیت الله گلپایگانی گفت: آن عالم ربانی، پیوسته نسبت به حوزه علمیه مطلوب، اخلاق و استقلال حوزه دغدغه داشته و نگران استقلال و اخلاق حوزه علمیه بودند. 

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: امروز نیز روحانیت و طلاب اگر می خواهند حوزه بماند باید نسبت به اخلاق و استقلال آن جدی باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم حفظ حریم روحانیت گفت: اگر حریم روحانیت حفظ شود حریم دین و خداوند متعال حفظ خواهد شد، مردم باید حریم روحانیت را پاس بدارند.

امام جمعه موقت قم با اشاره اهتمام آیت الله گلپایگانی نسبت به حفظ جمهوری اسلامی نیز گفت: ایشان در وصیت نامه خودشان به حفظ نظام جمهوری اسلامی تاکید کرده ولی دو شرط را نیز مطرح کردند.

وی گفت: این شرایط آن عالم ربانی، از شرایط مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب نیز می باشد و آن اینکه جمهوری اسلامی تا زمانی حفظ شود که مسوولان از صراط مستقیم خارج نشده و قوانین مصوب نیز مطابق شریعت اسلام باشد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: آیت الله گلپایگانی در مقابل فرقه های ضاله که مانند قارچ سر بیرون می آورند با جدیت از حریم ولایت اهل بیت (ع) دفاع می کرد و امروز نیز مراجع تقلید از جمله حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اینگونه هستند.

وی ادامه داد: امروز وقتی یک مزدور استکبار (شاهین نجفی) به ساحت مقدس امام هادی (ع) اهانت می کند مراجع تقلید ما به موقع موضع گیری کرده و به رسالت خود عمل می کنند تا کسی جسارت توهین به ساحت ائمه اطهار (ع) را نداشته باشد./924/د102/ج

ارسال نظرات