۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۶۵۵
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

پیشرفت کرسی‌های آزاد اندیشی در گرو حضور علما است

خبرگزاری رسا ـ‌ رییس کرسی فقه و اصول دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره گفت: حلقه مفقوده برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی حضور علما و بزرگان حوزه در این عرصه است.
حجت الاسلام و المسلمين ابوالقاسم عليدوست


حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علی‌دوست، رییس کرسی فقه و اصول دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این کرسی گفت : برگزاری مستمر جلسات و بررسی طرح‌های ارائه شده بخشی از برنامه های انجام شده در این کرسی است.

وی در ادامه افزود: برای گسترش کرسی‌های نظریه پردازی و هنجار کردن آن با بیش از صد استاد در حوزه تبادل نظر کرده ایم،همچنین با مقام معظم رهبری برای دخالت مستقیم در این امر تماس داشته و علاوه بر آن با تعدادی از مراجع نیز در ارتباط بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین علی‌دوست اظهار داشت: بنده یک نوآوری به نام مصلحت در فقه امامیه و همچنین حجت الاسلام والمسلمین رشاد نیز نظریه ابتناع و حجت الاسلام والمسلمین عندلیب نظریه«حکم صلاة الطواف خلف المقام حیث ما کان» را ارائه داده اند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پویشی در میان دو هزار مقاله داشته‌ و بررسی کرده ایم که این مقالات قابلیت برگزاری کرسی‌ها را دارند یا نه؛ مجموعه عناوین این مقالات جمع‌آوری و با برخی از نویسندگان این مقالات تماس گرفته شده است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به موانع پیش روی برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی گفت: حلقه مفقوده برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی حضور علما و بزرگان در این عرصه است، اگر بتوانیم مراجع تقلید و علما را با حفظ حرمت‌ها به این کرسی‌ها بیاوریم، در این عرصه گام مهمی برداشته ایم./9193/ت302/ن

ارسال نظرات