۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۶۶۴
واشنگتن پست:

سلاح آشوبگران سوری با هزینه عربستان و قطر و هماهنگی آمریکا خریداری می شود

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه آمریکایی از ورود حجم زیادی از سلاح برای گسترش فتنه در سوریه خبر داد و تاکید کرد این سلاح ها با هزینه عربستان و قطر و هماهنگی آمریکا خریداری شده اند.
گروه هاي مسلح آشوبگر در سوريه
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از آخرین تحولات سوریه، تاکید کرد که مخالفان سوری در هفته های گذشته مقدار فراوانی از اسلحه که با هزینه کشورهای حاشیه خلیج فارس و با هماهنگی آمریکا تهیه شده اند را در اختیار گرفتند.

روزنامه واشنگتن پست افزود: مقامات آمریکایی به هیچ عنوان سلاحی نظیر ضد تانک را به مخالفان سوری نفرستاده است، اما همواره در حال تماس با معارضان سوری بوده تا اعتبار آشوبگران و زیر ساخت های مراکز رهبری سوریه را در اختیار کشورهای خلیج فارس قرار دهد.

این روزنامه آمریکایی اظهار داشت: یکی از مسوولان وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد مساعدت های خود به معارضان سوری را افزایش داده و ارتباط مستمر با دوستان و همپیمانان در منطقه را برای دستیابی به نتیجه بهتر ادامه خواهد داد تا تصمیمات خود را به شکل جمعی اتخاذ کنند.

واشنگتن پست با اشاره به اختصاص میلیون ها دلار از سوی عربستان و قطر برای سرنگونی نظام بشار اسد، تصریح کرد: سلاح های معارضان در انبارهایی در دمشق و ادلب در مرز ترکیه و الزبدانی در مرز لبنان نگهداری می شود، معارضان دو ماه پیش از کمبود سلاح به شدت رنج می بردند، اما پس از آنکه عربستان و قطر و برخی کشورهای ماهانه میلیون ها دلار برای سرنگونی بشار اسد اختصاص دادند حجم بزرگی از سلاح از برخی کشورهای همجوار خریداری شد.

این روزنامه به نقل از یکی از رهبران آشوبگران سوری از ورود تعداد بسیار فراوان سلاح و پر شدن انبارها از این سلاح ها که با هزینه کشورهای عربی نظیر عربستان و قطر خریداری شده اند، خبر داد.

رهبران فتنه گر سوری همچنین از تماس مستقیم با مسوولان آمریکایی در وزارت خارجه این کشور برای دریافت سلاح و اماکن نگهداری آن خبر دادند./980/ب902/ک


ارسال نظرات