۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۲۸۷۰۹
استاد حوزه علمیه قم:

ناهنجاری‎ها ریشه در تخلف از شریعت دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‎که ناهنجاری های جامعه بشری در تخلف از شریعت ریشه دارد گفت: جهت دهی جامعه به سوی جامعه سالم بر عهده مبلغان است.
ناهنجاری‎ها ریشه در تخلف از شریعت دارد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی رحمانی سبزواری، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی تبلیغی حکمت مطهر، ریشه ناهنجاری های فردی واجتماعی را تخلف از دستورات الهی دانست و گفت: اگر خانواده یا جامعه ای ناسالم و نابسامان است، ریشه در عمل نکردن به دستورات شریعت دارد.

وی با اشاره به این‎که هدف دین، ایجاد امنیت و سلامت در جامعه است افزود: جامعه سالم جامعه ای است که در آن جان، مال و آبروی مردم از شر یکدیگر در امان باشد و سلامت و امنیت بر فرد و خانواده و اجتماع حاکم است.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص)، راه رسیدن به چنین جامعه ای را اصلاح اخلاق، عقیده و رفتار مردم دانست و ابراز داشت: اگر رفتار جامعه جهت‎مند و شکل بندی شده و در قالب واجبات و محرمات درآید، اخلاق مردم با تأسی به اهل اسوه شکل گیرد و مردم به باور برسند، جامعه سالم خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص مسؤولیت اصلاح جامعه اظهار داشت: از آنجا که هدف مبلغ از نفوذ در دل، عقل و نفس مخاطب، ایجاد باور و جهت بخشی به رفتارها است، از این رو مسؤولیت سامان دهی اخلاق و رفتار جامعه بر عهده مبلغان است.

وی در خصوص چگونگی قرارگرفتن اخلاق و رفتار و عقاید جامعه در مسیر صحیح تصریح کرد: انسان همیشه بر سر دوراهی صدق و کذب، خیر و شر، رذیلت و فضیلت و حق و باطل قرار دارد؛ اگر در این دو راهی ها درست انتخاب کند، هیچ گاه پشیمان نمی شود و به خواسته دین عمل کرده است.

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: در عالم طبیعت انتخاب خوب، نیازمند نور است تا راه ها باز و مشهود شود اما این دوراهی ها تنها با بصیرت قابل تشخیص است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به کسب بصیرت، آن را رمز نجات و پیروزی انسان دانست و خاطرنشان کرد: علت لغزش های انسان عدم بصیرت است، اگر چشم دل به کار افتاد، انتخاب درست می شود.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید براین‎که بصیرت تنها در سایه نور پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت ایشان ایجاد می شود افزود: ازاین رو اگر جامعه از روحانیت که حافظ نور اهل بیت(ع) است جدا شود قطعا بر سر دو راهی های مذکور به خطا می رود. /930/پ202/ب


ارسال نظرات