۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۷۱۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

دولتمردان حامی رژه همجنس بازان درباکو اجازه عزاداری روز عاشورا را نمی دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه اهر، با تاکید بر اینکه اسلام‌ستیزی مقامات دولت باکو هدایت شده از سوی رژیم صهیونیستی است، گفت: اسلام‌ستیزی دولت باکو عاقبت خوشی نخواهد داشت.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر


حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: اقدامات ضددینی دولت باکو طی ماه های اخیر در حالی شدت یافته که رسانه ها خبر از برگزاری مسابقاتی با عنوان یورو ویژن می دهند، فستیوالی که نوعی مشروعیت بخشی به گروه های همجنس بازی در اروپا است.

وی ادامه داد: پنجاه و هفتمین دوره سالانه مسابقه آواز یوروویژن در شرایطی قرار است ۲۲تا ۲۶می ۲۰۱۲ در باکو برگزار شود، که شاهد اعتراضات گسترده مردمی در داخل و خارج از جمهوری آذربایجان نسبت به برگزاری این فستیوال در یک کشور اسلامی هستیم.

امام جمعه اهر خاطر نشان کرد: دولت آذربایجان برای تجهیز و آماده سازی این مسابقات ۸۵۰میلیارد تومان هزینه کرده، تقریباً تمامی ارکان مهم دولت جمهوری آذربایجان از وزارتخانه های فرهنگ و توریسم و جوانان و ورزش گرفته تا وزارت امنیت و وزارت دفاع و بنیاد حیدرعلی اف مأمور برگزاری این مسابقه شده اند، مساله ای که تاسف همه مسلمانان جهان اسلام را برانگیخته است.

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: تلاشهای جمهوری آذربایجان برای برگزاری مسابقه «یوروویژن» در حالیست که دولتمردان باکو اجازه عزاداری در روز عاشورا را به مردم مسلمان این کشور نمی دهند، مساجد را تخریب می کنند و روحانیان تحصیل کرده در حوزه های علمیه ایران اجازه تبلیغ در این کشور را دارند.

وی با بیان اینکه رژه همجنس گرایان، ترویج فرهنگ برهنگی و قبح زدایی از تحریکات جنسی از جمله مشخصات مسابقات یورویژن است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این رژه، تبلیغ ازدواج همجنس بازان در آذربایجان است که با مخالفت گسترده مردم آذربایجان و مردم مسلمان جهان روبرو شده است.

امام جمعه اهر با اشاره به سرکوب مخالفان و معترضان این مسابقات از سوی دولت آذربایجان، گفت: دستگیری گسترده فعالان دینی، بستن کتاب فروشی های مذهبی و تخریب مسجدها و حسینیه ها، ممنوعیت حجاب، اخراج مبلغان اسلامی از باکو تنها گوشه ای از اقدامات این دولت است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که اسلام‌ستیزی مقامات دولت باکو هدایت شده از سوی رژیم صهیونیستی است، گفت: صهیونیست ها از این حرکت، اهداف مهمی را دنبال می‌کنند که به چالش کشاندن بافت فرهنگی اسلامی جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز و خارج کردن جمهوری آذربایجان از حوزه فرهنگی جهان اسلام، از آن جمله است.

وی در پایان با بیان این‌که اسلام‌ستیزی دولت باکو عاقبت خوشی نخواهد داشت، تصریح کرد: قطعا برگزاری این مسابقات در باکو به رویارویی بین ارزش‌های شرقی و غربی و اصول اسلام‌گرایی و لاییسیسم تبدیل خواهد شد./935/302/ک

ارسال نظرات