۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۲۸۷۲۰
معاون پژوهشی حوزه علمیه:

پژوهش در سال‎های نخست طلبگی نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور، حوزه علمیه خوزستان را یکی از حوزه های موفق در زمینه تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت های جدی در حوزه علمیه خوزستان به وجود آمده که می توان با ورود آنها به عرصه پژوهش، تحقیق و تولید دانش، انتظارات جامعه علمی استان را برآورده کرد.
حجت الاسلام عماد ، معاون پژوهشي حوزه هاي علميه کشور


حجت الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به جایگاه پژوهش در سطح مدارس علمیه استان خوزستان، اظهار داشت: در ارزیابی مقایسه ای میان حوزه علمیه خوزستان و سایر حوزه های علمیه کشور، می توان با جرأت بیان کرد که حوزه علمیه خوزستان هم اینک با برنامه ریزی خوب، مدیریت هوشمندانه و تدابیری که از سوی بزرگان حوزه، اندیشمندان و صاحب نظران برتر استان به خصوص آیت الله موسوی جزایری اتخاد شده، از حوزه های موفق و پیشرو در عرصه تربیت نیروهای انسانی بوده است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: هم اکنون ظرفیت های جدی در حوزه علمیه خوزستان به وجود آمده که می توان با ورود آنها به عرصه پژوهش، تحقیق و تولید دانش، انتظارات جامعه علمی استان را برآورده کرد.

وی با بیان این‎که حوزه علمیه خوزستان دارای ظرفیت های ویژه و برجسته ای در سطح کشور است گفت: نظم، انضباط، مدیریت، آینده نگری و به روز بودن، از ویژگی هایی است که  در سفر دو روزه خود به استان خوزستان مشاهده کردم.

حجت الاسلام عماد با اشاره به سفر دوره روزه خود در اواخر سال 90 به استان خوزستان اظهار داشت: ان‎شاءالله با عملی شدن توافقات و تصمیماتی که در سفر به خوزستان اتخاذ شد، سال به سال شاهد موفقیت های چشم گیری در حوزه علمیه خوزستان به خصوص در بخش های علمی پژوهشی این حوزه باشیم.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور به وظایف اساتید مدارس علمیه در خصوص آشنا کردن طلاب با وظایف محول شده به آنها اشاره کرد و گفت: اساتید مدارس علمیه در حقیقت باید نقش راهنمایان و پیشکسوتان پژوهش برای طلاب را ایفا کرده و می بایست طلاب را با وظایف خود آشنا کرده و علاوه بر آن نیز نیازهای زمانه را به آنها عرضه کنند تا شاهد پرورش طلابی کارآمد و باهوش در سطح مدارس علمیه کشور به خصوص خوزستان باشیم.

وی  با بیان این‎که فرهنگ سازی پژوهشی یکی از مهمترین تکالیفی است که باید در سال های نخست طلبگی از سوی اساتید در طلاب نهادینه شود تصریح کرد: طلابی که به مدارس علمیه جذب می شوند باید در بدو ورود خود به حجره طلبگی با سه وظیفه اصلی خود یعنی آشنایی با وظایف یک طلبه، شیوه صحیح فراگیری علوم و پژوهشی درس خواندن را فرا گیرد.

حجت الاسلام عماد در پایان سخنان خود اظهار داشت: مدیریت های علمی استان باید زمینه های رشد و شکوفایی طلاب را ایجاد و برای فعالیت های علمی آنها بستر مناسبی را فراهم آورند تا در آینده ای نه چندان دور شاهد تربیت نیروهایی ولایی، مستعد و خدمتگذار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم./9465/ت303/ب

ارسال نظرات