۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۸۷۲۳
رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم؛

اشتغال طلاب به پژوهش آنان را از تبلیغ دور نکند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم بر ضرورت تبلیغ دینی از سوی طلاب در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز طلاب حوزه‌های علمیه در مراکز علمی و پژوهشی فراوانی مشغول تحقیق هستند اما نباید این تحقیق و پژوهش در کار مقدس تبلیغ خللی ایجاد کند.
حجت الاسلام احمد واعظي


به گزارش خبرنگار خبرگزری رسا، حجت‌الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم پیش از ظهر امروز در نخستین جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی، در سالن اجتماعات مدرسه فیضه قم به اهمیت تبلیغ دین اشاره کرد و ابراز داشت: مبلغان به این امر توجه داشته باشند که تبلیغ کار انبیا الهی است و مسؤولیت سنگینی را بر عهده دارند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم انتخاب مطلب و چگونه بیان کردن آنرا در امر تبلیغ مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در بحث نوآوری‌های تبلیغ نحوه بیان مطلب و رساندن آن به مخاطب بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام واعظی محتوای تبلیغ دینی را معطوف به آگاهی بخشی و رهایی بخشی مردم عنوان کرد و گفت: انبیا آمده‌اند تا یک سری آگاهی‌ها و حکمت‌ها را به مردم بیاموزند و بشر را از غل و زنجیر خود پسندی و شرک رها کنند و محتوای پیام رسولان رستگاری و آگاهی مردم است.

وی ادامه داد: آگاهی و آشنایی با معروف و منکر اگر همراه با رهایی نشود نمی‌تواند مایه نجات انسان را فراهم کند چون در انجام اعمال اراده شخصی مهم است و بعثت انبیا معطوف به هر دو مقوله است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم تلاش و مجاهدت روحانیت در عرصه تبلیغ دینی را گامی مؤثر در راه غلبه بر تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و افزود: امروز با وجود تبلیغات گسترده ماهواره‌ها و تلاش برای انحراف جوانان وظیفه روحانیت در قبال این قشر جامعه سنگین تر از گذشته است.

وی یکی از راه‌های موفقیت در عرصه تبلیغ دینی را اعتمادسازی مبلغان با مخاطبان عنوان کرد و ابراز داشت: مبلغان با درک عمیق از مخاطبان در عرصه تبلیغ مجازی و سنتی می‌توانند اهداف تبلیغی خود را به بهترین شکل به مردم القا کنند.

حجت‌الاسلام واعظی سرّ موفقیت تبلیغ چهره به چهره را حضور و حشر و نشر روحانی با مردم دانست وبه مبلغان توصیه کرد: ایجاد رابطه مناسب با مردم در فرآیند تبلیغ یکی از مهمترین کارهای مبلغان است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم عنوان کرد: دغدغه اصلی مبلغان در تبلیغ دینی اثرگذاری بر مخاطب باید باشد و اینگونه نباشد که در تبلیغ فقط ادای تکلیف و رساندن پیامی به مردم را مد نظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام واعظی توجه به نوآوری در تبلیغ دینی را لازمه تاثیرگذاری در مخاطبان دانست و تصریح کرد: همانطور که مخاطبان در حال تحول هستند و روز به روز تغییر می کنند تبلیغ و ارتباط هم باید متناسب با سلایق آنها متحول شود و از شیوه‌های جدید در این امر استفاده شود.

وی تبلیغ دینی را سبب برکت علم و دانش عنوان کرد و افزود: امروز طلاب حوزه‌های علمیه در مراکز علمی و پژوهشی فراوانی مشغول تحقیق هستند اما نباید این تحقیق و پژوهش در کار مقدس تبلیغ خللی ایجاد کند و همه باید در امر تبلیغ ثابت قدم باشند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم همچنین اضافه کرد: همانطور که علمای گذشته به امر تبلیغ اهتمام ویژه‌ای داشتند، امروز نیز طلاب جوان در جهت احیای این امر مقدس گام بردارند و وظیفه اصلی خود را تبلیغ بدانند. اگر منزلت تبلیغ پایین آید و اشتغال به پژوهش و استاد دانشگاه شدن در میان طلاب فراگیر شود خسارت بزرگی به حوزه وارد خواهد شد.

حجت‌الاسلام واعظی در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل از انقلاب وجود علما و بزرگان دینی به ویژه حضرت آیت الله سبحانی و حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در تربیت دینی جوانان بسیار مؤثر بود چون محور و پایه منبرهای آنها پاسخگویی به نیازهای فکری و شبهات مطرح شده در جامعه بود./927/پ202/ن

ارسال نظرات