۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۲۸۷۳۶
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری:

وقف زمینه ساز احیای ارزش‎های ناب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، وقف را زمینه ساز احیای ارزش های ناب اسلامی دانست و گفت: باید برای بسط و گسترش این سنت حسنه اسلامی تلاش عمومی صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عصر پنج شنبه در دومین جلسه شورای ادارای مدیران اوقاف و امور خیریه استان در عباس آباد بهشهر، با بیان این‎که وقف باید جنبه تولیدی داشته و به روز باشد گفت: مدیران سازمان اوقاف رسالت سنگینی بر عهده دارند که باید از امانت های در اختیارشان به طور جدی مراقبت کنند.

وی با بیان این‎که وقف برای خدا و موحدین اعتقادی است ادامه داد: بیشترین موقوفات جهان متعلق به واتیکان است و ما در اسلام نیز باید در جهت موقوفات خود توجه ویژه اعمال کرده و مراقبت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جباری اسلام را دینی آینده نگر و هدف مدار دانست و خاطرنشان کرد: وقف، راهی در جهت تامین آینده و گذشته انسان است و باید به گونه ای عمل شود که خیر و برکت به همراه داشته باشد.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در ادامه از کارکنان اوقاف به عنوان امنای مردم در اموال خداوند نام برد که باید دقت مناسب بر این مسأله داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جباری با بیان این‎که باید در رابطه با اموال وقفی به گونه ای عمل شود که آیندگان به درستی از آن استفاده کنند گفت: باید در نگهداری و احیای موقوفات دقت کامل شود و در جایی که به عنوان مثال می توان واحد تجاری ساخت، پارکینگ معنا ندارد و انتفاع مد نظر باشد.

وی با تأکید بر این‎که حفظ و نگهداری از موقوفات تنها وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه نیست، بلکه همه مردم به خصوص روحانیت در این حفظ و نگهداری موقوفات نقش تعیین کننده ای دارند، خاطرنشان کرد: همه موقوفات باید طبق نظر واقف عمل شود و باید از حقوق بیت المال که موقوفات نیز جزء آن است به خوبی مراقبت کند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این‎که وقف یک فرهنگ دینی است اظهار داشت: برای ترویج این سنت حسنه اسلامی باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد تا در آینده شاهد تقویت میزان موقوفات در کشور باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شناسایی موقوفات را زمینه ساز احیای موقوفات و عمل به نیات واقفان دانست و تصریح کرد: اجرای دقیق نیت واقفان باید از جمله اولویت‌های اوقاف قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به این‎که موضوع وقف افزون بر دستور دینی یک امر فطری است گفت: وقف برخاسته از فطرت نوع‌دوستی انسان و در تمدن‌های گذشته و قبل از اسلام حتی میان انسان‌های اولیه نیز وجود داشت.

معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در این مراسم با بیان این‎که دادن ارزش افزوده به وقف نگاه جدید ما در سال جاری است که در اوقاف اتفاق می افتد گفت: اوقاف قصد دارد مجموعه ای اقتصادی با توجیه اقتصادی پی ریزی کند و در این راستا باید کمک کار او باشیم تا علاوه بر انتفاع معنوی، اقتصاد در این اموال نیز مد نظر باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات