۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۷۴۵
پژوهشگر حوزوی؛

امام هادی با استفاده از قالب‎‎های هنری شناسانده شود

خبرگزاری رسا – عضو هیأت مدیره مجمع ناشران انقلاب گفت: برای شناساندن امام هادی(ع) از قالب‎‎های هنری مانند داستان، نمایشنامه، رمان، سریال و فیلم استفاده شود.
حجت الاسلام سيد محمد كاظم شمس

 

حجت‎‎الاسلام سید محمد کاظم شمس،‌  عضو هیأت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در گفت‎‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به دلایل غربت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: امام هادی(ع) غریب هستند و می‎‎توان پس از ایشان امام باقر(ع) را نام برد، مردم در منبرها از امام حسین(ع)، امام زمان(عج) و امام جعفر کاظم(ع) خصلتی به یاد می‎‎آورند اما درباره امام هادی(ع) کمتر نکته‎‎ای در خاطر دارند.

وی در ادامه با بیان این‎‎که در نزدیکی عصر غیبت فضای خفقان شدیدی در جامعه حاکم بود، تصریح کرد: یکی از دلایل غربت امام هادی(ع) همین است و امامان نزدیک به دوران غیبت را تحت نظر گرفته بودند تا جایی که شیعیان و علاقمندان به سختی با ایشان ارتباط پیدا می‎‎کردند.

وی اظهار داشت: ما از امام هادی(ع) منابع دست اول اندکی همچون زیارت جامعه کبیره در دست داریم اما از همین منابع هم درست استفاده نکرده‎‎ایم.

مدیر انتشارات کتاب ناب بر ضرورت عدم برخورد انفعالی با دشمن در این‎‎گونه قضایا تأکید کرد و اظهار داشت: قضیه اهانت به امام هادی(ع) قضیه پیچیده‎‎ای است و این اهانت با اهانت به پیامبر(ص) تفاوت دارد زیرا اهانت به پیامبر(ص) اسلام و مسلمانان را هدف گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: خواسته دشمن ایجاد جنگ شیعه و سنی است و باید پیچیدگی‎‎های نقشه دشمن را از یاد نبرد.

حجت‎‎الاسلام شمس با اشاره به این‎‎که انسان‎‎های آزاده این عمل را محکوم می‎‎کنند، تصریح کرد: احترام به این چنین شخصتی که مورد احترام شیعیان است، کار سخیف و زشتی است که احساسات را جریحه‎‎دار می‎‎کند.

وی ادامه داد: باید این احساسات جریحه‎‎دار شده را مدیریت کرد تا حالت توسعه‎‎یافته پیدا نکند زیرا کمک به عملی‎‎کردن خواست دشمن می‎‎شود و باید به دنبال راه حل فعالانه بود.

عضو هیأت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی کتاب با بیان این‎‎که باید در زمینه شناساندن امام هادی(ع) تلاش بیشتری شود، خاطرنشان کرد: شناساندن امام در طی یک حرکت اثباتی انجام شود و همچنین از قالب‎‎های هنری مانند داستان، نمایشنامه، رمان، سریال و فیلم باید بهره گرفت.

وی گفت: اگر امام هادی(ع) را شناسانده بودیم و درباره ایشان کوتاهی نمی‎‎شد این‎‎گونه به ایشان توهین نمی‎‎کردند و باید از این فرصت به وجود آمده برای ایجاد شناخت صحیح و عمیق از امام بهترین بهره را برد.

حجت الاسلام سیدکاظم شمس با اشاره به این‎‎که امیدوارم متوجه ضعف خودمان شده باشیم، تصریح کرد: از برخوردهای حساس بپرهیزیم و همچنین کسانی که در مراکز تاریخی و مراکز سیره اهل‎‎بیت(ع) فعالیت می‎‎کنند این موضوع را رعایت کنند.

وی ادامه داد: از منابع موجود در عرصه هنری به ویژه برای کودکان و نوجوانان و در صدا و سیما کارهایی صورت پذیرد تا باور و علاقه مردم را به شناخت معرفتی تبدیل شود./914/ت302/ن

ارسال نظرات