۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۷۶۹
امام جمعه مشهد:

روحانی باید مسیری را طی کند که مرضی امام زمان است

خبرگزاری رسا - امام جمعه مشهد تاکید کرد: روحانی سر سفره دین و امام زمان نشسته و از ایشان آبرو گرفته است و باید مسیری برود که مورد رضای ایشان باشد و مشکلات دینی مردم را حل کند.
آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی در دهمین همایش علمی‌کاربردی ائمه جماعات شهرداری تهران که روز گذشته برگزار شد، گفت: شاید در عمر شهرداری تهران تا به امروز حضور این تعداد روحانی سابقه نداشته و این موضوع ابتکار جدید و ارزشمندی است.

وی با اشاره به اینکه باید تعاملی ارزشی بین ساختار و تشکیلات شهرداری تهران و این حضور قوی و نیرومند ایجاد کرد، گفت: نهاد شهرداری از خدوم‌ترین نهادهای تشکیلات نظام است که بیشتر مورد بی‌مهری مردم قرار می‌گیرد، یک شهروند هر روز صبح در اولین قدم با خدمات شهرداری مواجه است و بالاترین گلایه‌ها را نیز از شهرداری دارد.

وی تأکید کرد: روحانیان باید از نظر مسائل فکری توجیه‌گر مردم باشند، اما این کار به معنای صحه گذاشتن به همه کارهای شهرداری نیست؛ در نقطه مقابل، اثرگذاری علما در این محیط این است که جلوی بعضی اجحاف‌های شهرداری گرفته شود، روحانی باید در هر نقطه‌ای قرار دارد فعالیت متناسب با روحانی بودن خود را داشته باشد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: قبل از انقلاب یک روحانی به مسجدی در جنوبی‌ترین منطقه تهران می‌رفت و با دستگاه حکومتی مقابله می‌کرد، آنها طلبه‌‌هایی بودند که هیچ امکاناتی نداشتند ولی با نیرویی اندک از جوانان برای براندازی حکومت کار می‌کردند، اما امروز فضا باز و بستر آماده است و باید روحانی بهترین اثرگذاری را داشته و جالب‌ترین برنامه‌ها را اجرا کند.

وی در پایان تأکید کرد: روحانی سر سفره دین و امام زمان نشسته و از ایشان آبرو گرفته است و باید مسیری برود که مورد رضای ایشان باشد و مشکلات دینی مردم را حل کند، با تأثیرگذاری به شیوه روحانیت در فضای مدیریت شهری کل جریان مدیریت شهری متحول می‌شود و این فرصت ارزشمند از برکات انقلاب و خون شهدا است.

حجت‌الاسلام ناصحی، مشاور شهردار و رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نیز در ابتدای این مراسم، گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ارائه کرد و گفت: ستاد اقامه نماز شهرداری تهران متشکل از 250 امام جماعت است که در 250 نقطه شهرداری اعم از مناطق، نواحی، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری اقامه نماز دارند.

وی در پایان گفت: شورای راهبردی معارف دینی نیز از 12 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه که تجاربی در فعالیت‌های فرهنگی دارند تشکیل شده است تا بر کارهای دینی نظارت لازم انجام شود و مصوبات این شورا بدون اخذ مجوز از مدیریت شهری برای ادارات مربوطه لازم‌الاجرا است./932/پ202/ج

ارسال نظرات