۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۸۲۷
مدیر حوزه خواهران آذربایجان‎شرقی:

حوزه علمیه بهترین سنگر برای جهاد فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی با بیان این‎که حوزه نهادی مردمی و برای مردم است افزود: در شرایط کنونی که هجمه های فرهنگی بی امان دشمنان ارزش های اسلامی را نشانه رفته، حوزه های علمیه بهترین سنگر برای جهاد فرهنگی است.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران


حجت الاسلام مختار مسعودی نیا، مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از توسعه حوزه های علمیه خواهران استان خبر داد و اظهار داشت: طبق قانون برای هر شهر با جمعیت متوسط 25 هزار نفر باید یک حوزه علمیه خواهران ایجاد شود و این مرکز قصد دارد تا به مرور زمان در همه شهرهای استان حوزه های علمیه خواهران ایجاد کند.

وی از فعالیت 12 مدرسه علمیه در استان خبر داد و تصریح کرد: به رغم این که حوزه های علمیه خواهران استان جایگاه علمی بالایی در کشور دارند، کمبود فضاهای آموزشی و رفاهی عملکرد این مراکز را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان با بیان این‎که حوزه نهادی مردمی و برای مردم است افزود: در شرایط کنونی که هجمه های فرهنگی بی امان دشمنان ارزش های اسلامی را نشانه رفته، حوزه های علمیه بهترین سنگر برای جهاد فرهنگی است.

حجت الاسلام مسعودی نیا با انتقاد از عملکرد برخی نهادهای اجرایی در رابطه با تامین زمین مورد نیاز ساختمان حوزه الزهراء تبریز گفت: زمین مربوطه که در ارم شهر و منطقه ای به نام "اسد گولی" قرار دارد به دلیل وجود معارض همچنان غیر قابل استفاده مانده است.

وی با اشاره به فعالیت علمی و پژوهشی ارزنده طلاب سطح سه خواهران در تبریز گفت: حوزه علمیه الزهراء تبریز با 210 طلبه سطح سه، در ساختمان استیجاری مستقر بوده و به دلیل محدودیت فضای آموزشی پذیرش طلبه جدید در آن با محدودیت جدی مواجه است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان در ادامه با اشاره به این‌که حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز میان بیش از 300 حوزه کشور در رتبه اول قرار دارد اظهار داشت: با عملکرد حوزه های علمیه استان نسبت به حوزه های دیگر کشور بهتر و منسجم تر بوده و به سبب همین وحدت عمل حوزه صادقیه تبریز از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور به عنوان حوزه برتر انتخاب شده است.

حجت الاسلام مسعودی نیا در پایان از درخشش طلاب خواهر آذربایجان شرقی در جشنواره برترین‌های حوزه‌ خبر داد و گفت: طلاب مدارس علمیه تبریز، مراغه، هادی‌شهر توانستند عناوین برگزیده این جشنواره در عرصه های مختلف را از آن خود کنند.

وی با بیان این‌که سال گذشته حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز عنوان برترین حوزه علمیه خواهران کشور در عرصه پژوهش را کسب کرده بود افزود: پنجمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی 28 اردیبهشت در اردوگاه فاطمه الزهرا(س) قم برگزار شد./935/ت303/ب

ارسال نظرات