۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۸۸۳۷
آیت‌الله نوری همدانی:

تبیین فرهنگ انقلاب و خنثی کردن توطئه دشمنان وظیفه حوزویان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی مسؤولیت طلاب و حوزویان را در قبال کشورهای اسلامی،‌ تبیین فرهنگ انقلاب و خنثی کردن توطئه دشمنان مهم و سنگین ارزیابی کرد و از آنان خواست در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی گام بردارند.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب خواهر و برادر استان‌های آذربایجان غربی و لرستان، با اشاره به روایاتی، شناخت زمان را از مهم‌ترین نیازهای طلاب دانست و گفت: شناخت حوادث و رخدادهای روز جهان به انسان کمک می‌کند تا در تصمیم گیری دچار اشتباه نشود.

این مرجع تقلید بر تحصیل و علم آموزی هرچه بیشتر طلاب علوم دینی تاکید کرد و ابراز داشت: امروز با توجه به نیازهای مختلف جامعه و جهان، نیازمند رشد و پرورش عالمانی هستیم که بتوانند اثر گذار باشند و در راستای تعالی بشریت گام بردارند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه اخلاص در عمل، همت بلند و جدیت و تلاش از مهم‌ترین ویژگی‌های طلاب علوم دینی است،‌ افزود: برای خدمت به بشریت شغلی بهتر از طلبگی وجود ندارد و طلاب باید خود را برای این خدمت رسانی شریف مجهز به علم و اخلاص کنند.

این استاد برجسته خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: امروز عالمان دینی نه تنها باید مشکلات سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام را حل کنند بلکه باید نیازهای جهان غرب را نیز جوابگو باشند، چراکه ما معتقدیم اسلام برای تمام نیازهای جهان راه حل دارد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س)‌ مقام بالای عالم از دیدگاه اسلام  را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: علمای شیعه در روز قیامت با پیامبر اکرم(ص) محشور می‌شوند و متناسب با علم و آگاهی خود از جانب پروردگار هدیه دریافت می‌کنند.

این مرجع تقلید پیروزی انقلاب اسلامی ایران را موجب تغییر فرهنگ مردم دانست و گفت: مردم ایران مدت‌ها زیر سلطه سلاطین و استکبار جهانی بودند، اما به برکت نظام اسلامی ریشه ظلم و استبداد از این کشور قطع و ایران الگوی مناسبی برای دیگر کشورهای مسلمان شد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی خواستار انتقال شاخصه‌های انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر شد و تصریح کرد: حکومت ولایت فقیه در ایران و مبارزه با سلاطین دو ویژگی مهم نظام اسلامی ایران است که باید از سوی علمای دین به سراسر جهان منتقل شود.

این استاد برجسته خارج فقه و اصول ادامه داد: امروز شناساندن فرهنگ انقلاب اسلامی به جهان بسیار اهمیت دارد و طلاب باید انتقال این امر را رسالت خود بدانند و در راستای پیشبرد اهداف انقلاب گام بردارند.

وی رسالت اجتماعی طلاب در تحولات اخیر کشورهای اسلامی را همراهی با مظلومان عنوان کرد و اظهار داشت: مسؤولیت طلاب در کنار حمایت از مستضعفان جهان باید خنثی کردن توطئه دشمنان و معاندان نظام باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در گذشته به خاطر ضعف سیاسی در کشور، دانشجویان ما برای تحصیل به خارج می‌رفتند و باشست‌وشوی مغزی و افکار فراماسونری به سیستم سیاسی کشور باز می‌گشتند، ابراز کرد: امروز به برکت نظام اسلامی دارای استقلال سیاسی هستیم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه در میان اهل سنت و تشیع اشاره کرد و گفت: فرهنگ اهل بیت(ع) ایجاد اتحاد و همدلی میان مسلمانان است و همه باید برای تقویت این اصل تلاش کنیم، البته بحث علمی باید باشد اما برخورد فیزیکی به ضرر اسلام و خواسته بدخواهان است./927/پ202/ج
ارسال نظرات