۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۲۸۸۵۳
مسؤول شورای هماهنگی گیلان:

امام خمینی الگویی جاودانه برای همه ملت‎ها است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این‎که امام راحل برای همه انسان‌ها اسوه و الگویی همیشگی است، تصریح کرد: جوانان را باید بیشتر با این شخصیت آشنا کرده و پیوند بزنیم.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه هماهنگی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با بیان این‎که انقلاب اسلامی بدون نام امام (ره) شناخته شده نیست اظهار داشت: ایام ارتحال امام (ره) فرصت مناسبی برای بازخوانی و بازنگری آثار، تفکر، توصیه‌ها و دغدغه‌های امام (ره) در حوزه‌های مختلف است.

وی، سالگرد ارتحال امام(ره) را فرصت مناسبی برای رساندن پیام انقلاب اسلامی به جهانیان عنوان کرد و با بیان این‎که امام راحل برای همه انسان‌ها اسوه و الگویی همیشگی است، تصریح کرد: جوانان را باید بیشتر با این شخصیت آشنا کرده و پیوند بزنیم.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، همراهی مردم با امام (ره) را مهم‌ترین دلیل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: شاکله انقلاب با محوریت امام خمینی (ره) و همراهی مردم شکل گرفت.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) توانست با همراهی و همگامی مردم همه مرارت‌ها و مشکلات را تحمل کرده و با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی یک الگوی جهانی برای نجات محرومان شکل دهد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، بیداری امروز کشورهای عربی را حاصل این الگوگیری برشمرد و افزود: امروز خبر خروش مردم مصر و بیداری مردم تونس و اردن حاکی از به ثمر نشستن رویکرد امام خمینی(ره) از صدور انقلاب به تمام جهان است.

وی با بیان این‎که این بیداری موجب خشم و ترس استکبار جهانی شده است، اظهار داشت: ما امروز قدرت جهانی انقلاب را در بیداری کشورها و هراس استکبار مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام اشجری در ادامه سخنان خود با بیان این‎که انقلاب اسلامی پس از 33 سال همچنان با قدرت در راستای اهداف مقدس و آرمان های الهی خود حرکت می کند ادامه داد: امروز جهان شاهد موفقیت ایران اسلامی در عرصه های مختلف به خصوص علمی، سیاسی و اقتصادی است.

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی اظهار داشت: موج بیداری اسلامی نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در جهان فراگیر شده است. 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اقتدار سیاسی ایران اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ معادله ای در دنیا بدون توجه به تأثیرگذاری جمهوری اسلامی مطرح نمی شود.

مسؤول شورای هماهنگی گیلان با بیان این‎که امام راحل برای همه انسان‌ها اسوه و الگویی همیشگی است، تصریح کرد: جوانان را باید بیشتر با این شخصیت جهانی آشنا کنیم.

حجت الاسلام اشجری بر فعال شدن مساجد و بقاع متبرکه در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تأکید کرد و گفت: فعال کردن بقاع متبرکه با توجه به حضور مسافران در اماکن زیارتی در تعطیلات سالگرد ارتحال امام (ره)، تکثیر و توزیع مستند تاریخی شاخص برای بهره‌برداری زائران در بقاع متبرکه استان و اجرای ویژه‌برنامه‌هایی در بقاع شاخص با دعوت از سخنرانان و ذاکران را از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این ایام برشمرد.

وی فعال کردن هیأت مذهبی جهت برگزاری مراسم در مساجد، برگزاری جلسه‌ای ویژه با ائمه جماعات، علما و روحانیان به منظور اعزام و تمهید مقدمات برگزاری مراسم در مساجد استان و نیز فضاسازی محیطی سطح بازار با تصاویر و جمله نوشته‌هایی از امام راحل و مقام معظم رهبری، برگزاری مراسم ویژه جهت تجلیل از امام راحل در مساجد جامع بازار در سطح استان و تهیه و توزیع غذایی صلواتی در مناطق محروم را از برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی و مجمع امور صنفی عنوان کرد.

حجت الاسلام اشجری همچنین، برگزاری ویژه برنامه‌های جذاب در خصوص زندگی امام، برگزاری میزگردهای تخصصی در خصوص سیره امام خمینی(ره)، استفاده از جملات و بیانات امام راحل بصورت زیرنویس در سیما، ایجاد ایستگاه صلواتی در مکان و برگزاری مراسم از سوی هلال‌احمر را از دیگر برنامه‌های این ایام دانست./950/پ202/ب

ارسال نظرات