۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۸۹۰۶
امام جمعه تبریز:

مشکل اصلی وهابیت تفسیر به رأی آیات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز مشکل اصلی وهابیت را تفسیر به رای از آیات قرآنی و انحراف از مسیر اصلی و حقیقی آموزه های قرآنی دانست و گفت: اگر خواهان جامعه‌ای آرمانی و مورد رضایت نبی اکرم(ص) و حضرت ولی‌عصر(عج) هستیم، بایستی بیش از گذشته نسبت به قرآن توجه داشته باشیم.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز اظهار داشت: مهم‌ترین هدف برگزاری مسابقات قرآنی بایستی ترویج ارزش‌ها و مفاهیم عالی آیات کلام الله مجید در سطوح مختلف اجتماعی باشد.

وی با بیان‌ این‌که برگزاری مسابقات قرآنی در سطح دانشگاه‌های جهان اسلام امری مبارک و ارزنده است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح بین‌المللی یکی از راه‌های تبیین مفاهیم و ترویج آموزه‌های این کتاب الهی است، در حقیقت قرآن کتاب شفا برای درمان روحی و روانی انسانها است.

امام جمعه تبریز گفت: در شرایطی که جهان اسلام زیر آماج توطئه‌های دشمنان اسلام و قرآن است و بیداری اسلامی به روزهای حساس خود رسیده، برگزاری این مسابقات با اهدافی بین‌المللی با برکات مبارکی همراه خواهد بود.

وی با بیان این‌که برگزاری این مسابقات بایستی با تبیین محتوای قرآن کریم برای مقابله با توطئه های وهابیت همراه باشد، افزود: مشکل اصلی وهابیت تفسیر به رای از آیات قرآنی و انحراف از مسیر اصلی و حقیقی آموزه‌های قرآنی است.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی را انحراف از مسیر قرآن و بی‌توجهی به آیات روح‌بخش این کتاب آسمانی دانست و خاطرنشان کرد: اگر خواهان جامعه‌ای آرمانی و مورد رضایت نبی اکرم(ص) و حضرت ولی‌عصر(عج) هستیم، بایستی بیش از گذشته نسبت به قرآن توجه داشته باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی آرزوی دیرینه دشمنان اسلام است، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی تا حدودی برنامه های قرائت و حفظ قرآن در کشور گسترش پیدا کرده و همه اینها مقدمه‌ای است برای عمل به محتوای قرآن است.

آیت‌الله شبستری در پایان با تاکید بر همکاری و تعامل تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و قرآنی استان آذربایجان شرقی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مسابقات، گفت: برگزاری مطلوب این مسابقات، نقش و جایگاه عالی فرهنگی و دینی تبریز را نمایان خواهد کرد.

گفتنی است، چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان جهان نیمه دوم شهریور ماه امسال در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار می شود، سه دوره قبلی این مسابقات در شهرهای اصفهان، تهران و مشهد مقدس برگزار شده است./935/پ202/ج
ارسال نظرات