۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۹۱۶
آیت‌الله طبرسی:

سرانه پایین مطالعه در کشور به هیچ وجه شایسته نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، وضعیت کنونی مطالعه و سرانه کتابخانه‌های عمومی در کشور را به هیچ وجه شایسته ملت مسلمان ایران ندانست و گفت: باید برای جبران این عقب ماندگی چاره‌اندیشی شود.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان کتابخانه‌های عمومی استان، احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه را ضروری دانست و با بیان این که جامعه‌ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ترویج شود، افزود: جوامعی که از این موضوع مهم به دور هستند علم و دانش در آن جوامع وضعیت خوبی ندارد.

آیت‌الله طبرسی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را زمینه‌ساز رشد و تعالی جامعه دانست و با بیان این‌که همه تلاش‌ها در جامعه باید در جهت ترویج این فرهنگ مهم خلاصه شود، بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توانیم جامعه‌ای پویا در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود، کتاب را بهترین ابزار برای تبیین ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید از این وسیله در جهت تبیین مناسبت آموزه‌های دینی در جامعه بهره گیریم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره ضرورت احیای فرهنگ کتابخوانی در کشور اشاره کرد و با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است، گفت: متولیان عرصه فرهنگی باید همه توان خود را در راستای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ کتابخوانی بکار گیرند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که باید نسل جوان را به وسیله کتاب‌های مرجع با احکام دینی آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز جامعه تشنه معارف دینی است.


نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این‌که مسأله کتاب و کتابخوانی همواره برای بشر تازگی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل هیچ‌گاه با پیشرفت علم و تکنولوژی از بین نخواهد رفت و همواره جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همین که خداوند معجزه آخرین سفیرش روی زمین را کتاب قرار داده، نشان دهنده جایگاه کتاب و کتابخوانی درجامعه است. باید جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته در زمینه کتاب و کتابخوانی را باور کنیم و هر چه فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌های ارتباطی رشد کند هیچ گاه هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد.


آیت‌الله طبرسی وضعیت کنونی مطالعه و سرانه کتابخانه‌های عمومی را به هیچ وجه شایسته ملت مسلمان ایران ندانست و ابراز داشت: آمارها در مازندران، پیرامون سرانه فضای کتابخانه‌ای نگران‌کننده است.


نماینده ولی فقیه در مازندران، ضرب‌آهنگ کنونی در عرصه کتاب را نامتناسب با برنامه‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی توصیف کرد و خواستار چاره‌اندیشی جدی در این زمینه شد./950/پ202/ج

ارسال نظرات