۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۲۸۹۲۴
فرمانده سپاه عاشورا:

ولایت‌مداری رمز پیروزی رزمندگان خرمشهر بود

خبرگزاری رسا ـ سردار پورجمشیدیان با تأکید بر این‌که خرمشهر در 34 روز مقاومت، نمادی از حماسه مظلومیت و حقانیت ایران است، گفت: ولایت‌مداری رمز پیروزی رزمندگان خرمشهر بود.
علي‌اکبر پورجمشيديان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، امروز در جمع سپاهیان بازنشسته استان، با تبریک فرا رسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: ثمره اخلاص، روحیه ایثار و شهادت و همچنین تبعیت محض رزمندگان ایران اسلامی از رهبری، آزادی خرمشهر از یوغ رژیم بعثی بود.

وی با بیان این‌‎که رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس موفق به آزادسازی 6 هزار کیلومتر از خاک کشورمان شدند تصریح کرد: سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر نماد وحدت و یکپارچگی ملت مسلمان ایران و نمونه ای از نصرت الهی بوده است.

سردار پورجمشیدیان با تاکید بر این‌که خرمشهر در 34 روز مقاومت، نمادی از حماسه مظلومیت و حقانیت ایران است، گفت: ولایت‌مداری رمز پیروزی رزمندگان خرمشهر بود، اگر نبود رهنمودهای امام راحل و ولایت‌مداری رزمندگان اسلام، معلوم نبود اکنون چه مقدار از خاک ایران باقی مانده بود.

فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: دوران دفاع مقدس تنها جنگ ایران با بیگانگان در تاریخ بود که حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد، در حقیقت جنگ تحمیلی یکی از فرازهای اصلی تاریخ ایران است که اگر بخواهیم روحیات و ارزش‌ها را به شایستگی به نسل‌های آینده منتقل کنیم باید حقایق آزادسازی خرمشهر را بیان کنیم.

وی افزود: خرمشهر در شرایطی آزاد شد که ایران با نبود نیروهای کارآمد و متخصص، عدم دسترسی به امکانات اولیه جنگ مواجه بود، در حالی که رژیم بعثی عراق برای تسخیر خرمشهر یک لشکر زرهی اختصاص داده بود، خرمشهر حقانیت ایران به معنای واقعی کلمه است.

سردار پورجمشیدیان با بیان این‎که مظلومیت نیروهای ایرانی در جنگ 33 روزه خرمشهر دو طرفه بود گفت: جبهه مقاومت از یک طرف در برابر ارتش تا به دندان مسلح عراق و از سوی دیگر مورد خیانت‌های داخلی بنی صدر قرار گرفته بود، هنر شهیدانی چون شفیع زاده و حسن آقا مقدم، به غنیمت بردن، سلاح های دشمن بود تا جایی که توپخانه های دشمن را علیه خودشان استفاده می کردند.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رزمندگان بعد از صدها روز توانستند با بیرون کردن خائنین داخلی و به کارگیری تفکر بسیجی و قرآنی و استفاده درست از منابع و امکانات محدود، با فتح خرمشهر، تفکر عاشورایی را زنده کنند، در حقیقت سوم خرداد روز اقتدار کشور است،

وی با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر این‌که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» گفت: باید با حفظ و حراست از تاریخ دوران دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ غنی به نسل جوان و آینده‌ساز جامعه، در تداوم ارزش های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم، پاسداری از انقلاب محدود به یک دوره و زمان و یا لباس مشخصی نیست./935/پ203/ب

ارسال نظرات