۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۲۸۹۳۲
پس از 30 سال؛

حوزه علمیه برادران آبدانان مرمت و احیا می‏شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبدانان با اشاره به این که زمین حوزه جوادالائمه(ع) برادران به همت خیرین و کمک‌های مردمی در سال 60 خریداری شده است، افزود: حوزه علمیه برادران برای شروع سال تحصیلی نیازمند تعمیرات مختصری است که در جلسه‌ای با هیأت امنا با کمک خیرین مقداری از هزینه‌ها فراهم شده است.
ساخت و ساز
حجت‌الاسلام حسین حاجیلری، امام جمعه آبدانان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز به کار حوزه علمیه برادران در سال 91 ابراز داشت: حوزه علمیه جوادالائمه(ع) برادران در سال 1360 راه‌اندازی شد و دو سال در اوائل جنگ فعالیت داشت؛ اما به دلایل بسیار تا سال 1391 از فعالیت در زمینه حوزه برادران محروم بوده است.

وی از دائر بودن دروس حوزوی خواهران در مکان حوزه علمیه جواد‌الائمه برادران خبر داد و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران سطح دو، دوره پنج ساله از سال 1378 تا حال حاضر در این مکان فعالیت داشته و حدود 90 نفر از خواهران فارغ‌التحصیل شده و بیش از 50 نفر در حال تحصیل در حوزه خواهران هستند.

حجت‌الاسلام حاجیلری با اشاره به این که زمین حوزه جوادالائمه(ع) برادران به همت خیرین و کمک‌های مردمی در سال60 خریداری شده است، افزود: حوزه علمیه برادران برای شروع سال تحصیلی نیازمند تعمیرات مختصری است که در جلسه‌ای با هیأت امنا به کمک خیرین مقداری از هزینه‌ها فراهم شده است و برای کمک‌های بیشتر با استان ایلام و قم هم ارتباطی داشته‌ایم که امیدواریم هرچه سریع‌تر این بودجه فراهم شود.

امام‌جمعه آبدانان، حوزه علمیه برادران را نیازمند استاد دانست و اظهار داشت: برای اسکان استادان دو ساختمان مجزا با همه امکانات و به صورت کامل در نظرگرفته شده است و برای سال تحصیلی جدید آمادگی پذیرش دو استاد را داریم.

حجت‌الاسلام حاجیلری در ادامه گفت: برای خواهران طلبه نیز از سال تحصیلی جدید از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ساختمان سه طبقه ای در نظر گرفته شده که بعد از اتمام امتحانات خردادماه نقل و انتقال حوزه علمیه خواهران صورت خواهد گرفت.

آبدانان شهر دانشمند هسته ای ایران اسلامی/ خانواده شهید رضایی‌نژاد مثل خود شهید عزیز متدین، عالم و باسواد هستند

وی در ادامه با اشاره به این که شهید رضایی‌نژاد از افتخارات شهر آبدانان است، افزود: از خداوند علو درجات را برای این شهید والامقام مسألت می‌نماییم و طلب صبر و اجر بسیار از خداوند برای خانواده ین شهید داریم.

حجت‌الاسلام حاجیلری شهید رضایی‌‌نژاد را یکی از فرزندان متعهد این مرز و بوم عنوان کرد و یادآور شد: خانواده شهید رضایی‌نژاد هم مثل خود شهید عزیز بسیار متدین، عالم و باسواد هستند و ما جز مهربانی، متانت، صبر و استقامت چیزی از این‌ها ندیده ایم و این نشان از خلوص نیت و پاکی روح این خانواده شهید دارد.

امام‌جمعه آبدانان با اشاره به این که در مناسبت‏های مختلف از خانواده شهید رضایی‌نژاد تقدیر و تشکر به عمل آمده است، افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبدانان برای تجلیل از مقام شهید رضایی‌نژاد یکم مردادماه هر سال را به عنوان روز علم، مقاوت و شهادت نام‌گذاری کرده است و در جلسه‌ای هم که با حضور ائمه جمعه ایلام در شهرستان آبدانان در شب سی‌ویکم اردیبهشت و روز اول خردادماه برگزار می‌شود با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای از خانواده این شهید تجلیل می شود.

حجت الاسلام حاجیلری گفت: در ماه محرم آینده نیز نمایشگاهی با عنوان خیمه خورشید در شهرستان آبدانان برگزار خواهد شد که در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به صورت ویژه به شاخصه‌ها، ویژگی‌ها، صفات و تلاش‌های شهید رضایی‌نژاد از زبان دوستان و خانواده او پرداخته خواهد شد.

وی در پایان افزود: دشمنان این نظام بدانند که با شهادت این شهید، رضایی‌نژادها پرورش پیدا خواهند کرد و راه این شهیدان را ادامه خواهند داد تا به فضل و لطف الهی انقلاب ما به ثمره نهایی و در نهایت به دستان مبارک امام‌زمان(عج) برسد./907/ت302/س
ارسال نظرات