۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۲۸۹۴۰

آخرین اخبار از معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با بیان این که اتمام کلیه دروس کتبی و شفاهی پایه 8 از شرایط ثبت نام شرکت در آزمون استادی است تصریح کرد: ظرفیت پذیرش استاد حکم‎دار در حوزه علمیه استان 100نفر است.
حوزه علميه خوزستان


حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به بیان آخرین برنامه ها و طرح های در حال اجرای این معاونت پرداخت و گفت: آیین نامه آموزشی حوزه علمیه خوزستان بر اساس کتاب حوزه و روحانیت از نگاه رهبری در حال تغییر است.

وی با بیان این که این طرح با توجه به وجود برخی از آیین نامه هایی که بر اساس رهنمودهای رهبری نبود در حال تغییر است، اظهار داشت: پس از تکمیل طرح تغییر آیین نامه آموزشی و تأیید آن از سوی آیت الله موسوی جزایری، رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان برای تصویب به قم ارسال می شود.

حجت الاسلام آلبکل با بیان این که حوزه علمیه خوزستان مقام نخست در جذب داوطلبان ورود به حوزه علمیه در سطح کشور را داراست، افزود: تعداد 25 طلبه ممتاز سال تحصیلی90-89 شناسایی و هدایای کمک هزینه سفر عمره مفرده و مشهد مقدس طی مراسمی در آینده نزدیک به آنها تقدیم خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری آزمون سطح دو و سه مراکز تخصصی با شرکت صد طلبه از سراسر مدارس علمیه خوزستان در 29 اردیبهشت خبر داد و بیان داشت: همچنین آزمون استادی از متقاضیان واجد شرایط در تیرماه سال جاری برگزار می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با بیان این که اتمام کلیه دروس کتبی و شفاهی پایه 8 از شرایط ثبت نام شرکت در آزمون استادی است تصریح داشت: ظرفیت پذیرش استاد حکم دار در حوزه علمیه استان صد نفر است.

وی از پذیرش استاد در کلیه سطح های مقدماتی، سطح یک و دو و همچنین سطح عالی به منظور اعزام به مناطق محروم اعلام کرد و افزود: با توجه به نیاز مناطق محروم به استاد در سطح های ذکر شده تعداد 80 ظرفیت پذیرش در این مناطق وجود دارد.

حجت الاسلام آلبکل با بیان این که 9 طرح و 22 موضوع پایان نامه سطح سه در کمیته مدارج علمی حوزه علمیه استان تأیید شد گفت: این طرح ها در زمینه های فقه و اصول می باشند.

وی همچنین از آغاز کار رسمی سامانه پیام کوتاه به منظور ثبت نام آزمون ها خبر داد و گفت: دوره آزمایشی ثبت نام پیامکی آزمون های شفاهی و مصاحبه درس خارج از سوی سامانه 30002586100000 پایان یافت.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که طرح شناسایی و تجلیل از خدمات معاونان آموزش برتر مدارس علمیه استان خوزستان در حال اجرا است، ابراز داشت: معاونان آموزش مدارس علمیه به پیوست این طرح فعالیت ها و ابتکارات خود را برای ارزیابی به معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان ارسال و طی مراسمی از صاحبان برترین فعالیت ها تجلیل خواهد شد.

وی در پایان سخنانش عنوان کرد: آخرین مرحله طرح سپاس یک با تجلیل از استادان مدارس علمیه شهرستان باغملک به پایان می رسد و طرح سپاس دو ویژه مناطق حاشیه شهر اهواز در آینده کلید خواهد خورد./9463/ت302/ب

ارسال نظرات