۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۹۵۹
در دانشگاه آلاباما آمریکا؛

برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با اسلام‌هراسی

خبرگزاری رسا ـ دانشجویان دانشگاه آلاباما آمریکا کارگاه آموزشی مبارزه با اسلام‌هراسی را با هدف تصحیح تصورات غلط درباره دین مبین اسلام برگزار کردند.
اسلام هراسي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آن اسلام، کارگاه آموزشی مبارزه با اسلام‌هراسی از سوی دانشجویان مسلمان دانشگاه آلاباما با موضوع حقایق و افسانه‌ها در مورد اسلام در دانشگاه آلاباما در شهر هانتس‌ویل آمریکا برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی مسؤول مراکز اسلامی هانتس‌ویل و بیرمنگام، یکی از دادستان‌های آمریکا روشها و راه‌کارهای مقابله با اسلام‌هراسی در آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بنا اسماعیل، یکی از دانشجویان مسلمان دانشگاه آلاباما درباره این کارگاه گفت: هدف از برپایی آن رفع تصورات غلط و باورهای نادرست علیه اسلام و مسلمانان است که پس از حادثه 11 سپتامبر مورد هجمه قرار گرفته اند.

بنا ادامه داد: ما هم به عنوان شهروندان آمریکایی نه‌تنها از این حادثه وحشت‌زده بودیم بلکه دین ما نیز مورد اتهام قرار گرفت و ناگهان مسلمانان که بخشی از افراد این جامعه را تشکیل می‌دادند، طرد شده و به عنوان گروهی جدا از دیگر شهروندان تلقی می‌شوند.

وی افزود: حضور مسلمانان در آمریکا مسئله جدیدی نیست و این حضور به دهه 1600 میلادی بازمی‌گردد.

تحقیقات نشان می دهد اکثریت مردم آمریکا اطلاعات بسیار کمی در مورد مسلمانان و دین آن‌ها دارند و بر اثر تبلیغات منفی رسانه ها اسلام‌ستیزی در آمریکا افزایش یافته است./982/ب903/ک


ارسال نظرات