۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۲۸۹۸۱
آیت الله آل هاشم:

اقدامات ضد دینی حکام جمهوری آذربایجان یادآور کمونیست شوروی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: اقدامات ضداسلامی دولت جمهوری آذربایجان یادآور دوران سیاه 70 ساله کمونیستی در شوروی سابق است.
آيت الله آل هاشم
آیت‌الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با انتقاد از سیاست‌های ضداسلامی دولت باکو اظهار داشت: در دورانی که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم‌بندی شد و جنگ سرد میان این دو ابرقدرت جاری بود، انقلاب اسلامی تمام معادلات سیاسی جهان را بر هم زد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی امام راحل با ارسال نامه‌ای به گورباچف، فروپاشی شوروی سابق را هشدار داد، پیش‌بینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دورانی بود که شوروی در اوج قدرت خود به سر می‌برد، اما همگان شاهد بودند که چگونه آن دولت پهناور تکه تکه شد و به زباله‌دان تاریخ پیوست.

آیت‌الله آل هاشم اقدامات ضد دینی و عدم توجه به اعتقادات مردم را عامل اصلی فروپاشی شوروی دانست و تصریح کرد: اگر امروز شاهد اقدامات ضداسلامی دولت جمهوری آذربایجان هستیم، اذهان بیدار مردم مظلوم منطقه را بار دیگر به دوران سیاه 70 ساله کمونیستی در شوروی سابق می‌برد.

امام جمعه موقت تبریز خاطر نشان کرد: دولت باکو باید بداند که نه قدرت شوروی سابق را دارد و نه بلوک آن حساب ویژه را برایش باز کرده است، بنا براین دیر یا زود با اراده مردم متدین و مسلمان جمهوری آذربایجان سرنگون خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات مبتذل یورو ویژن در دومین کشور بزرگ شیعی جهان، موج جدیدی از بیداری اسلامی را به راه خواهد انداخت، اظهار داشت: دولتمردان باکو در حالی این مسابقات را زمینه معرفی هر چه بیشتر جمهوری آذربایجان به جهانیان معرفی می‌کنند که خود عاملی برای گسترش بیداری اسلامی در منطقه قفقاز خواهند بود.

آیت‌الله آل هاشم ادامه داد: ممنوعیت حجاب، تخریب مساجد، مقابله با فعالان اسلامی، دستگیری و شکنجه اسلام‌گرایان، برقراری روابط حسنه با اشغالگران قدس شریف، بی توجهی به فقر عمومی مردم و رواج بی‌بند و باری مسائلی نیست که مردم آذربایجان بتوانند با آن کنار بیایند.

وی در پایان خواستار توقف سیاست‌های اسلام ستیزانه دولت باکو شد و تاکید کرد: دولتمردان جمهوری آذربایجان باید هشدار جامعه اسلامی را جدی بگیرند، اگر مسابقات یورو ویژن و رژه همجنس‌گرایان در این کشور اسلامی صورت گیرد، قطعا تبعات جبران‌ناپذیری در انتظار باکو خواهد بود./935/ت302/ج
ارسال نظرات