۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۲۹۰۶۰
آیت الله شبستری:

احیای سنت اعتکاف از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که بر خلاف تصور مغرضان داخلی و خارجی، جوانان دین‌گریز نیستند، از انقلاب اسلامی به عنوان احیاکننده سنت حسنه اعتکاف یاد کرد و گفت: اعتکاف، نوعی مبارزه با تهاجم مبتذل غرب است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري، امام جمعه تبريز آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز گذشته در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری سنت حسنه اعتکاف در استان، اظهار داشت: استقبال جوانان برای شرکت در سنت حسنه اعتکاف از برکات ارزشمند و معنوی انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر این‌که بر خلاف تصور مغرضان داخلی و خارجی، جوانان دین‌گریز نیستند، تصریح کرد: برخورد عجولانه متولیان برگزاری آیین اعتکاف با جوانانی که ظاهری نامناسب دارند، به هیچ وجه صحیح نیست، چراکه حضور معنوی در مساجد نتایج ارزشمندی برای جوانان به همراه دارد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی و مبارزه با نفاق است و باید در این جریان، طلب مغفرت الهی در اولویت باشد، تصریح کرد: انسان با پرورش تکوینی و تشریعی تعالی می‌یابد، فلسفه اعتکاف درک حضور در محضر باری تعالی است و این حضور نیازمند عشق است، تمام لحظات زندگی بشر باید رنگ و بوی خدایی بگیرد.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را احیای سنت‌های فراموش شده و اصیل دینی دانست و خاطرنشان کرد: اعتکاف دارای آثار و نتایج روحی و معنوی فراوان برای فرد و جامعه است و افزون بر خودسازی و تهذیب نفس برای فرد، جامعه نیز از این مسأله بهره‌مند می‌شود.

آیت‌‌الله شبستری با بیان اینکه اعتکاف موجب غفران گناهان گذشته فرد می‌ شود، گفت: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در این سنت معنوی مایه خرسندی نظام اسلامی و ترس دشمنان اسلام شده است، در شرایطی که استکبار جهانی درصدد تهاجم فرهنگی و مقابله با اعتقادات دینی مسلمانان است، حضور جوانان در مراسم اعتکاف مغتنم به نظر می رسد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دنیا در آستانه بیداری اسلامی است و ملت های بسیاری در کشورهای منطقه از جمله مردم مظلوم بحرین به دعای مسلمانان نیازمند هستند، گفت: هدف نهایی از برگزاری مراسم اعتکاف باید اعتلای مسلمانان و اسلام باشد، از این رو باید در برنامه‌های اعتکاف امسال دعا برای مسلمین منطقه و مظلومان بحرین مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار احیای سنت حسنه اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان شد و گفت: اعتکاف، نوعی مبارزه با تهاجم مبتذل غرب است، استکبار و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تضعیف اعتقادات و باورهای دینی جوانان است و برگزاری مراسمی مانند اعتکاف می تواند این توطئه ها را خنثی کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به همزمانی اعتکاف امسال با ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی(ره) اشاره کرد و گفت: لازم است در کنار سخنرانی های مذهبی، واعظان اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و نیز ضرورت حاکمیت ولایت فقیه در جامعه اسلامی را تبیین کنند./935/پ202/ج

ارسال نظرات