۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۲۹۰۶۲

فیلم زندگی آیت الله کوهستانی به تصویر کشیده می‎شود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری مازندران از ساخت فیلم زندگی نامه آیت الله کوهستانی(ره) خبرداد.
آيت الله کوهستاني


 عزیزالله محمد پور، رییس حوزه هنری مازندران در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از ساخت فیلم زندگی نامه آیت الله کوهستانی(ره) خبرداد.

وی با اشاره به این که فیلم بلند «آقاجان» به کارگردانی خسرو معصومی در مازندران ساخته خواهد شد، افزود: شناخت جامعه با شخصیت و نحوه زندگی این عالم برجسته از مهم ترین اهداف ساخت فیلم آیت الله کوهستانی(ره) است.

رییس حوزه هنری مازندران با اشاره به این که کارگردان فیلم آیت الله کوهستانی(ره) در حال اصلاحاتی بر روی فیلم نامه است، گفت: همه تلاش سازندگان این فیلم تطبیق کامل فیلم نامه با نحوه زندگی این عالم وارسته است.

وی با بیان این که داستان فیلم «آقاجان» از 1312خورشیدی یعنی چهل سالگی آیت الله کوهستانی آغاز می شود، بیان داشت: این فیلم نامه مربوط به زمانی است که وی قصد داشت مدرسه ای جهت آموزش طلاب بنا کند، اما به دلیل ممنوعت ساخت مدرسه از سوی رضا شاه، با شهربانی آن دوران دچار درگیری شد.

رییس حوزه هنری مازندران به صلابت، محبوبیت و قدرت آیت الله کوهستانی(ره) در منطقه اشاره کرد و گفت: همه تلاش دست اندرکاران این فیلم آشنایی کامل جامعه به خصوص نسل جوان با شخصیت آیت الله کوهستانی(ره) است.

محمود پور، آشنایی جامعه با نحوه زندگی عالمان دینی را یک ضرورت مهم دانست و با بیان این که نسل جوان امروز نیازمند الگویی برای ادامه زندگی خود هستند خاطرنشان کرد: علما و بزرگان دینی همواره به عنوان چراغی در جامعه نور افشانی می کنند.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی همواره به دنبال کمرنگ کردن ارتباط مردم با علما و روحانیت هستند بیان داشت: آشنایی کامل مردم با زهد، تقوا و سازده زیستی علما و بزرگان دینی می تواند بهترین راه کار برای تقویت ارتباط میان مردم با روحانیت باشد./950/پ203/ب

ارسال نظرات