۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۹۰۶۶
حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه:

نشست هسته‌ای بغداد فرصتی مناسب برای تبیین جهانی فتوای رهبری است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، مذاکرات هسته‌ای گروه1+5 با ایران در کشور بغداد را فرصتی مناسب برای تبیین جهانی فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت تولید و بکارگیری سلاح های هسته ای دانست.
حجت الاسلام عبدالحسين خسروپناه حجت الاسلام و المسلمين خسروپناه
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه1+5 اظهار داشت: این نشست یکی از مهم ترین و استراتژی ترین نشست ها در رابطه با موضوع هسته ای ایران است.

وی با بیان اینکه نشست هسته ای استانبول ترکیه موفقیت آمیز بود، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ایرانی در این نشست به خوبی توانست دیدگاه های خود را مطرح کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت تولید و استفاده از سلاح‌های هسته ای، این فتوا را از ابعاد مختلف مهم و قابل تحلیل دانست و اظهار داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب این فتوا را می دهند و حکم شرعی را برای جهانیان بیان می کنند، نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است و در این خصوص مطابق شریعت عمل می کند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها در نشست هسته ای بغداد هیچ بهانه‌ای ندارند، اظهار داشت: بر این اساس انتظاری که از غربی ها داریم این است که به صورت شفاف و صریح و رسمی اعلام کنند که ایران در فعالیت های هسته خود آزاد است و می تواند در این راستا فعالیت علمی صنعتی و پژوهشی داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ما نباید به هیچ عنوان از این خواسته مشروع و قانونی خود عقب نشینی کنیم، افزود: هرگونه عقب نشینی تنها منحصر در تعطیل کردن مراکز هسته ای نیست بلکه ما را از توسعه دانش محروم می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه بیان داشت: خوشبختانه با هدایت های مقام معظم رهبری، سیاست بین‌المللی نظام در این راستا به خوبی پیش رفته است و با توجه به فتوای مهم مقام معظم رهبری باید مسؤولان سیاست خارجی کشور تمام تلاش خود را انجام ‌هند تا این مجوز بین‌المللی را به صورت شفاف و رسمی از این نشست بگیرند و غربی ها رسما اعلام کنند که ایران در فعالیت های هسته ای خود آزاد است.

این استاد حوزه و دانشگاه نشست بغداد را فرصتی مناسب برای تبیین جهانی فتوای مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: حتما مسؤولان و تیم مذاکره کننده ایران روی این فتوا مانور دهند و ابعاد مختلف آن را برای جهانیان تبیین کنند.

وی اضافه کرد: این نشست بستر و فرصتی مناسب است تا تیم مذاکره کننده ایرانی به غربی‌ها و تمام جهانیان اعلام کنند تمام فعالیت های ایران بر اساس فتاوای شرعی مقام معظم رهبری اداره می شود.

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه تصریح کرد: اگر فتوای مقام معظم رهبری به خوبی تبیین شود در تصمیم‌گیری نهایی گروه1+5 نیز تاثیرگذار خواهد بود. /924/ت302/ج

 

ارسال نظرات