۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۲۹۰۹۳
پنجم خرداد آغاز می‏شود؛

نام‎‏نویسی معتکفان در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف استان از پنج خرداد خبر داد و گفت: آمار نشان می دهد 75 درصد معتکفان آذربایجان شرقی جوان هستند.
اعتکاف


حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در حاشیه دیدار اعضای ستاد اعتکاف استان با آیت الله شبستری در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزای رسا در تبریز اظهار داشت: اعتکاف ماه رجب همزمان با سراسر کشور از 15 الی 17 خرداد در آذربایجان شرقی نیز برگزار می‌شود.

وی از آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف استان از پنج خرداد خبر داد و افزود: 95 مسجد در استان که از این تعداد 30 مسجد در تبریز میزبان معتکفان خواهند بود، پیش بینی می شود نزدیک به 14 هزار نفر در این مراسم شرکت داشته باشند.

حجت الاسلام عظیمی تقارن ایام اعتکاف با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد را فرصتی برای تببین و شناخت شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای نسل جوان دانست و اظهار داشت: در مراسم های اعتکاف سال جاری علاوه بر برگزاری برنامه هایی مانند ختم قرآن، ذکر ادعیه و سخنرانی های مذهبی، دکترین و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) تبیین خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که 75 درصد معتکفان آذربایجان شرقی جوان هستند ادامه داد: گرایش روزافزون جوانان برای شرکت در این سنت، به برکت نظام جمهوری اسلامی است و نشان می‌دهد که باورهای دینی در بین نسل جوان ما عمیق‌تر شده است.

وی افزود: برخلاف نظریه‌پردازانی که اسلام را در ابعاد فردی خلاصه می‌کنند‌ و بر خلاف عالم مسیحیت که عبادت را در انزوا می‌بیند، با ظهور اسلام پیامبر اکرم(ص) ‌رهبانیت را مورد قبول نمی‌داند و عبادت را از دل کوه به مساجد و محل تجمع مردم کشاند، یعنی اسلام هم توجه به ابعاد فردی و هم گروهی دارد.

حجت الاسلام عظیمی اعتکاف را ارزنده‌ترین و کامل‌ترین نوع عبادت دانست و خاطر نشان کرد: اعتکاف یعنی خودسازی‌ و ارتباط بین عرش تا فرش، اعتکاف فرصتی برای اندیشه و غنیمتی برای تقویت اراده و حضور در خانه الهی و میعادگاه پاکان و تزکیه کنندگان است./935/پ203/ب

ارسال نظرات