۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۲۹۱۴۳
آیت الله باریک بین:

اخلاق اسلامی مهم ترین اصل در ورزش قهرمانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله باریک بین با تأکید براین که رعایت روحیه جوانمردی و پهلوانی در کنار ورزش قهرمانی یک اصل است، ادامه داد: نهادینه کردن ارزش های دینی در میادین ورزشی، اخلاق مداری و روحیه پهلوانی را در پی خواهد داشت.
نماينده ولي فقيه در قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران مدال آور استان با بیان این که ورزشکاران ایران اسلامی رنده اخلاق اسلامی و جوانمردی هستند، گفت: در میادین ورزشی شاهد آن هستیم که این مسأله مهم مورد بی مهری قرار گرفته و همه ورزشکاران به هر قیمتی تنها به دنبال کسب مدال هستند و موضوع اخلاق مورد بی مهری قرار می گیرد.

امام جمعه قزوین با توجه دین مبین اسلام به مسأله ورزش گفت: اسلام نگاه خاصی به مقوله و قهرمانی دارد که باید در میان ورزشکاران کشور ما ترویج شود.

آیت الله باریک بین با بیان این که اخلاق مداری و رعایت جوانمردی در ورزش ریشه در فرهنگ اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: رعایت این دو مسأله مهم نقش بسیار مؤثری در احیاء ارزش های دینی و اعتقادی ما خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین درمجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که رعایت روحیه جوانمردی و پهلوانی در کنار ورزش قهرمانی یک اصل است، ادامه داد: نهادینه کردن ارزش های دینی در میادین ورزشی، اخلاق مداری و روحیه پهلوانی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه قزوین، ورزشکاران کشورمان را نمایندگان ایران اسلامی در میادین بین المللی دانست و با بیان این که قهرمانان کشورمان باید نام و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی را با رعایت اخلاق اسلامی زنده نگه دارند، گفت: تقویت معنویت در ورزش قهرمانی نیز باید مورد توجه متولیان عرصه ورزشی کشور قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در قزوین، رعایت اخلاق و خصوصیات پهلوانی در ورزش کشورمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: رعایت اخلاق مهم ترین و اولین اصل در عرصه ورزش قهرمانی است.

آیت الله باریک با تأکید براین که اخلاق در ورزش یک مسأله مهم و زیربنایی محسوب می شود، ادامه داد: کسب عنوان قهرمانی در کنار داشتن خصلت پهلوانی و اخلاق مداری ارزشمند است./950/پ203/س
ارسال نظرات