۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۲۹۱۵۵
کوثری:

غربی‌ها بدانند با رویکرد فشار و زور به نتیجه نخواهند رسید

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه غربی ها باید بدانند با رویکرد فشار و زور در مذاکرات به نتیجه نخواهند رسید، گفت:‌ غربی‌ها به دنبال این هستند که مسیر مذاکرات را منحرف کنند و قطعا به نتیجه نخواهند رسید.
محمد اسماعيل كوثري
اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 در بغداد، گفت: این مذاکرات با همان شکلی که در استانبول آغاز شد باید ادامه پیدا کند و غیر از این هم انتظار نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز مساله هسته‌ای ایران تمام شده است، عنوان کرد: امروز بحث‌های مهمتری در جهان در حال رخ دادن است و باید تیم مذاکره کننده به این سمت و سو برود.

کوثری ادامه داد: اتفاقات بحرین و سوریه یکی از این اتفاقات است، استکبار جهانی به شدت در امور داخلی این کشورها دخالت کرده و عوامل خود را با کمک‌های مالی تشویق می‌کند تا مردم این کشورها را سرکوب ‌کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: ترور دانشمندان هسته‌ای که هیچ کدام از این کشورها آن را محکوم نکردند باید از خواسته‌های هیأت مذاکره کننده باشد.

وی با اشاره به فضا سازی برخی از رسانه‌های غربی برای به بن بست کشاندن مذاکرات هسته‌ای، گفت: غربی‌ها به دنبال این هستند که مسیر مذاکرات را منحرف کنند و قطعا به نتیجه نخواهند رسید.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: غربی‌ها می خواهند با زور و تحمیل برخی مسائل به خواسته خود برسند و منافع خود را در نظر دارند اما جمهوری اسلامی ایران زیر بار زور نخواهد رفت، غربی‌ها بدانند که با چنین رویکردی به نتیجه نخواهند رسید.

کوثری با بیان این‌که فشار غربی ها خللی را در اراده ملت ایران در مسیر فعالیت‌های هسته‌ای ایجاد نخواهد کرد، ابراز داشت: فشارها بی تأثیر است چون ایران به نتیجه رسیده است، آنها می‌دانند راه ما نه توقف دارد و نه بازگشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مساله مذاکرات ایران با گروه 1+5 را به شدت دنبال می‌کند و مسیر انقلاب اسلامی به لطف خدا با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد و به سرانجام خواهد رسید./927/ت302/ج
ارسال نظرات