۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۹۱۵۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ شرکت روحانیان آذربایجان شرقی در دوره آموزشی آداب زیارت و فعالیت 550 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی از مهم ترین اخبار کوتاه است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عبدالعلی‌آذری، مسئول آموزش تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: دوره آموزشی « آداب زیارت » با حضور 50 نفر از روحانیون مستقر آذربایجان شرقی در مشهد برگزار می‌شود.

وی در مورد زمان و مکان آموزش گفت: دوره آموزشی آداب زیارت به مدت 4 روز از اول خرداد سال جاری در اردوگاه مازندان مشهد مقدس با همکاری تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اجرا خواهد شد.

آذری هدف از این آموزش را ارائه الگوی صحیح زیارت امام رضا(ع) و گسترش آن در جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد مفهوم و جایگاه زیارت، توسعه فرهنگی و آشنایی با شخصیت و سیره امام و سیره رضوی برای مردم قابل درک باشد و بتوانند نهایت استفاده از زیارت را بکنند و به جان و دلشان رونق بخشند.

وی افزود: زیارت مانند سایر عبادات بلکه در صدر تمامی آنها دارای احکام، آداب و اسراری است و ظاهر و باطنی دارد اما عده ای به این باطن نمی‌رسند و دوره آموزشی آداب زیارت برای این امر راهگشا خواهد بود.

ساماندهی موقوفات غیر متصرفی آذربایجان شرقی

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیر کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی اظهار داشت: باید اطلاعات بقاع متبرکه استان به روز شود و در این راستا در حال جمع آوری اطلاعات جامع و کامل از این اماکن هستیم.

وی با بیان این‌که به‌روز رسانی اجاره موقوفات از دیگر اولویت های مهم این اداره کل می باشد، گفت: باید برخی مشکلات موجود در این راستا بررسی و حل شود، افزون بر اینکه برنامه ریزی ها و اولویت های اجرایی اوقاف استان براین است که تمام امام زادگان استان صاحب تربت خانه شوند.

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: افتتاح دفاتر نمایندگی در تمام شهرستان ها از دیگر برنامه های در دست اجرای این اداره کل می باشد.

فعالیت 550 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد آذربایجان شرقی

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: فعالیت بخش کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چشمگیر و گسترده است و این فعالیتها از اولویت‌های دولت نهم و دهم در این استان به شمار می‌رود.

وی افزود: تعداد این کانون‌ها در استان از 77 باب در سال 1384 به 550 باب در زمان‌ حاضر رسیده و اعضای آنها نیز از 22 هزار و 300 نفر به 60 هزار نفر رسیده است.

وی از رشد قابل توجه تعداد کتاب‌های اهدایی به کتابخانه‌های مساجد استان طی سال‌های 84 تا 90 خبر داد و اضافه کرد: تا سال 84، 253 هزار جلد کتاب به این کتابخانه‌ها اهداء شده بود که در سال 90 این رقم به یک میلیون و 300 هزار جلد بالغ شده‌است.

داننده با بیان این‌که هم اکنون 250 باب کتابخانه و قرائتخانه در مساجد استان وجود دارد که این رقم در سال‌های قبل از 84 معادل 103 باب بود، ادامه داد: دولت نهم و دهم به توسعه فیزیکی کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد توجه ویژه‌ای داشته و در همین راستا هم اکنون 40 هزار مترمربع به این مراکز اختصاص دارد که قبل از سال 84 این فضاهای فیزیکی معادل 10 هزار و 700 مترمربع بود.

25 سازمان دولتی موظف به مبارزه با بدحجابی هستند

حجت‌الاسلام مالک اژدر‌شریفی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از دادگستری بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تشکیلات قضایی حمایت بی‌قید و شرط خود را در راستای تحقق شعار حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام می‌کند.

وی با تشریح برنامه‌های دادگستری برای مقابله با پدیده بدحجابی در جامعه گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دو دستگاه مظلوم در امر مبارزه با پدیده بدحجابی در جامعه هستند،از منظر قانون و مقررات 25 سازمان دولتی موظف به برخورد و مبارزه با بدحجابی در جامعه هستند؛ ولی آنچه در معرض دید مردم است، تشکیلات قضایی و نیروی انتظامی است.

حجت الاسلام شریفی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دادگستری استان برای تحقق پیام مقام معظم رهبری در سال جدید اظهار کرد: دادگستری آذربایجان‌شرقی نخستین سازمان در استان است که در خصوص تحقق پیام مقام معظم رهبری در تشکیلات قضایی خود کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری را تشکیل داد و از صنعتگران خواست تا برای تحقق شعار معظم‌له گام‌های پرشتابی را بردارند و تشکیلات قضایی نیز آماده حل مشکلات سرمایه‌گذاران است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در خصوص برنامه دادگستری برای حل قانون کار تصریح کرد: در راستای حمایت از منویات مقام معظم رهبری ما از کارگر تا حدی حمایت می‌کنیم که حمایت از کارگر را یکی از محورهای تحقق سرمایه‌گذاری صحیح بدانیم و سرمایه‌گذار سرمایه خود را در استان به‌کار گیرد و تولیدات خود را مطابق استاندارد انجام دهد./935/د102/س

ارسال نظرات