۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۱۷۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

کلید فهم قرآن دانستن شأن نزول آیات است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور بهترین راه مراجعه به قرآن و کلید فهم آن را دانستن شأن نزول آیات دانست.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، عصر روز گذشته در مراسم تجلیل از خادمان قرآن که در استانداری برگزار شد، با بیان این که 32 سال است برنامه درس هایی از قرآن تشکیل می شود اظهار داشت: جهت ضبط این برنامه، تاکنون به 20 استان سفر کردیم.

وی از عوامل برگزاری برنامه درس‌هایی از قرآن در مازندران قدردانی کرد و بیان داشت: بیش از 15 هزار نفر از مردم مازندران در این برنامه حضور داشتند که بیشتر آنها جوان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که بهترین راه های مراجعه به قرآن و کلید فهم آن دانستن شأن نزول آیات است، خاطرنشان کرد: اگر مردم علت و انگیزه نزول آیات را بدانند بهتر معنا و مفهومش را درک می کنند و در نتیجه به مطالعه آن علاقه‎مند شده، کلام الهی را سرلوحه و سرمشق خود قرار می دهند و از خطاها و انحراف‌ها مصون می‌مانند.

وی افزود: مفسران باید بدانند که برای تفسیر قرآن کریم نباید از واژگان دشوار استفاده کرد بلکه باید طوری آیات را تفسیر کرد که هر شخصی بتواند نسبت به آن تأمل ورزد و ملکه ذهن افراد در هر شرایط سنی شود.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به این که نباید تفسیر به درازا بکشد و از حداقل زمان بهره گیرد، گفت: باید جلسات قرآنی در محافل به اندازه ای باشد تا نسل جوان امروز نیز نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) کشش پیدا کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور قرآن را منبعی جامع دانست و گفت: با اهتمام ورزیدن به این هدیه آسمانی می توانیم به همه چیز برسیم و جامعه را از انزوا و سستی خارج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد جوان و تازه نفس باید در این راه خودشان را آماده کنند تا بتوانند از قرآن تفاسیر جامع و ارزشمندی را داشته باشیم و از این نعمت بزرگ در همه عرصه های زندگی استفاده کنیم.

حجت الاسلام قرائتی با بیان این که اینکه مفسران قرآن کریم باید به موضوع ترویج و تفهیم قرآن کریم اهتمام داشته باشند ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر شاهد چهره های بزرگی در این وادی باشیم.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: نهضت قرآنی که در آموزش و پرورش شکل گرفته، در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری است که به صورت جدی دنبال می شود.

وی حفظ آیت الکرسی از سوی دانش آموزان را کار ارزشمندی دانست و افزود: در سال تحصیلی 90-91 حدود 95 درصد از دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی سراسر استان این آیات را حفظ کردند که کار خیلی مهم است.

طاهایی با اشاره به این که نماز و زکات از مباحثی بود که در این برنامه مطرح شد، عنوان کرد: طرح موضوع درس هایی از قرآن به گونه ای است که برای همه قابل فهم است./950/پ202/س

ارسال نظرات