۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۲۹۲۰۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دشمنان انقلاب اسلامی به توان علمی متخصصان ایرانی غبطه می‌خورند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان این که امروز دشمنان انقلاب به توان علمی متخصصان ما غبطه می خورند، افزود: توسعه دانشگاه هاو فضای های علمی در کشور در الویت امور دانشگاه ها باشد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 کشور در رشت با بیان این که دانشجویان در اوائل انقلاب برای ادامه تحصیل خود با مشکلات متعددی روبه‌رو بودند، گفت: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی به حل بسیاری از مشکلات آموزشی در کشور کمک کرد.

وی درادامه سخنان خود دانشگاهیان را مسؤول اداره علم، فرهنگ و مدیریت جامعه خواند و افزود: به موجب تحولاتی که پس از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور صورت گرفته باید از کسانی که در تأسیس این دانشگاه بزگ تلاش کردند قدر دانی کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قبل از انقلاب اسلامی دانشجویان ما جای مناسبی برای ادامه تحصیل نداشتند، اذعان کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس نمی‌شد کشور تا‌کنون با بحران‌هایی بسیاری ‌روبه‌رو بود در حالی‌که که امروز در قله‌های علمی به سر می‌برد و توانمندی‌های ایران و ایرانی در رشته‌های مختلف علمی برای جهانیان زبان زد شده است.

وی با تأکید براین که علم و دانش نیروهای متخصص ایران اسلامی چیزی کمتر از دانش متخصصان دیگر کشور‌ها ندارد، افزود: مشکلات کشور با رشد و توسعه علم در دانشگاه برطرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براین که خیر دنیا از طریق گسترش علمی در دانشگاه‌ها به جوامع الهام می‌شود، افزود: دانشگاهیان مغز‌های جامعه هستند و در راستای شکوفا‌شدن استعداد‌های جوانان این مرز و بوم سهم بسزایی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که امروز دشمنان انقلاب به توان علمی متخصصان ما غبطه می خورند، افزود: توسعه دانشگاه هاو فضای های علمی در کشور در الویت امور دانشگاه ها باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های علمی اشاره کرد و با بیان این که جاسگاه علمی کشورمان با سی سال پیش قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند در دنیا به عنوان الگویی برای دیگر کشور مورد توجه قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تحریم و تهدید علیه ایران اسلامی بی تأثیر خواند و با تأکید بر این که غرب باید رفتار خود در برابر کشور مقتدر ایران اسلامی را تغییر دهد، بیان داشت: آمریکا و هم پیمانانش باید بدانند افزایش تحریم و فشار علیه نظام، ایران اسلامی را هر روز قدرتمند تر خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش دفتر نمایندگی ولی فقیه در سطح دانشگاه‌ها گفت: این دفاتر باید براساس رسالت اصلی که بر عهده آنها است، حرکت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ترویج معنویت در سطح دانشگاه ها، افزود: امروز رویکرد اصلی مراکز آموزشی ما باید ترویج معارف دینی و معنویت گرایی باشد چون اگر علم در کشور اسلامی بدون تقوا و معرفت دینی حاصل شود با علوم غربی هیچ فرقی نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که امروز نظام سلطه با همه توان در تلاش است تا اعتقادات دینی نسل جوان جامعه را تضعیف کند، ادامه داد: تروج معارف ناب اسلامی در سطح دانشگاه ها ودر بین عموم جامعه به ویژه نسل جوان ضرورتی است که نباید از آن غافل شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز همه وظیفه داریم اندیشه ناب اسلامی را در سطح جامعه ترویج کنیم، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی تنها را مقابله با خرده فرهنگ های غربی است که امروز گریبانگیر کشورهای اسلامی است.

امام جمعه رشت با تأکید براین که مسأله تبلیغ دین مبین اسلام از یک اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: تبلیغ رسالت های الهی، تفهیم و پیاده کردن اهداف و آرمان های قرآن و اسلام وظیفه هر مسلمانی است که باید در این مسیر گام های مؤثرتری برداشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که امروز جامعه ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به جایگاه ولایت هستند، گفت: این جایگاه رفیع باید به شیوه‌ای تأثیرگذار در سطح جامعه تبلیغ و ترویج شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به مسأله چای و برنج به ویژه در گیلان اظهار داشت: توسعه و توجه دانشگاه‌ها بیشتر به سوی توسعه کشاورزی باشد، زیرا پرداختن به موضوع کشاورزی به ویژه در دانشگاه‌های گیلان می‌تواند بسیاری از خیرات را برای کشور به ارمغان بیاورد./950/پ202/س
ارسال نظرات