۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۹۲۲۲

ارسال 100 عنوان مقاله به همایش تجلی عرفان در هنرهای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش دو روزه ملی « تجلی عرفان در هنرهای اسلامی » امروز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز شد.
ارسال 100 عنوان مقاله به همایش تجلی عرفان در هنرهای اسلامی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین همایش دو روزه ملی « تجلی عرفان در هنرهای اسلامی » طی امروز و فردا با حضور اندیشمندان، محققان و صاحب‌نظران عرصه هنر و عرفان اسلامی در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود.

امیر فرید، دبیر همایش در حاشیه آغاز به کار این همایش در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان‌ این‎که همایش تجلی عرفان در هنرهای اسلامی برای نخستین بار برگزار می شود گفت: طی این همایش دو روزه به تحلیل و بررسی ارتباط میان هنر اسلامی و عرفان دینی مورد تاکید مبانی اسلامی پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش به دنبال ضرورت شناخت هنر ایرانی اسلامی و معنای آن نزد عرفا و همچنین بررسی و تحلیل رابطه هنر و عرفان ایرانی اسلامی است، چراکه شناخت پیوند هنر و عرفان، برای فعالان عرصه هنر اسلامی امری ضروی به نظر می رسد.

فرید با بیان این‌که همایش در پنج بخش ادبیات، کلیات و مبانی،‌ نگارگری، هنرهای صناعی و معماری برگزار می شود گفت: 100 عنوان مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده که هیأت داوران از میان آنها 35 عنوان مقاله را برای ارائه به صورت سخنرانی در این همایش انتخاب کردند.

وی برگزاری کارگاه های جنبی و نشست های پرسش و پاسخ را از دیگر برنامه های این همایش دو روزه برشمرد و گفت: هنری متعالی و تاثیرگذار در کمال بشر است که با مفاهیم و مبانی دینی و اسلامی آمیخته شده باشد، در غیر این‌صورت هیچ فایده ای به حال انسان خداگرا نخواهد داشت.

دبیر نخستین همایش دو روزه ملی « تجلی عرفان در هنرهای اسلامی » در پایان گفت: این همایش فردا با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه و با معرفی و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده به پایان خواهد رسید.

گفتنی است، رابطه عرفان و هنر، آثار هنری محل تجلی عرفان اسلامی، جایگاه هنر در آثار عرفا، بررسی نماد های عارفانه در آثار هنر اسلامی و نقش ادبیات عرفانی در آفرینش آثار هنری از جمله محورهای این همایش است./935/پ203/ب

ارسال نظرات