۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۲۹۲۲۵
معاون اول رییس جمهور:

قدرت‌های سلطه گر از تاریخ عبرت بگیرند

خبرگزاری رسا ـ معاون اول رییس جمهور در جمع مردم خرمشهر رشادت ها و فداکاری های دوران جنگ تحمیلی را درس شجاعت و ایمان، ولایتمداری و اخلاق برای همه دانست و گفت: فتح خرمشهر آیینه تمام نمای تاریخ جغرافیای دفاع مقدس است.
محمدرضا رحيمي در آيين اختتاميه نخستين کنگره ملي اميران ، سرداران و شهداي خرمشهر محمدرضا رحيمي در آيين اختتاميه نخستين کنگره ملي اميران ، سرداران و شهداي خرمشهر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور، امروز سوم خرداد در اختتامیه کنگره سرداران و امیران شهید و شهدای خرمشهر، بیان داشت: بی شک اقتدار و امنیت ایران اسلامی دستاورد خون پاک شهیدان است.

وی با بیان این‌که پیش از انقلاب اسلامی واژه شهید کاربرد بسیاری نداشت و شهید بودن برای مردم منحصر در امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بود، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و دادن صدها شهید برای تثبیت آن در دفاع مقدس، همگان دانستند که شهادت مربوط به تاریخ صدر اسلام نیست.

رحیمی با تأکید بر این‌که ما در معجزات الهی پیوسته به دنبال عصای موسی نباشیم، افزود: معجزات خداوند همواره با برکت وجود آیات قرآن کریم جاری است و می‌توان در فتح خرمشهر و دفاع جانانه 8 ساله از جمهوری اسلامی بارها آن را مشاهده کرد.

معاون اول رییس جمهور، رشادت ها و فداکاری‌های دوران جنگ تحمیلی را درس شجاعت و ایمان، ولایتمداری و اخلاق برای همه دانست و گفت: فتح خرمشهر آیینه تمام نمای تاریخ جغرافیای دفاع مقدس است.

وی در ادامه سخنانش به مذاکره 1+5 در بغداد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ضعف قدرت‌های سلطه گر در برابر جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش مشهود است که این مدیون دفاع سرسختانه غیورمردان دفاع مقدس است.
 
رحیمی اضافه کرد: هر کجا که هیأتی از ایران اسلامی در کشوری حاضر شود شاهد حضور مقامات آمریکایی برای خنثی سازی تأثیر آن حضور هستیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که قدرت‌های سلطه گر از تاریخ عبرت بگیرند ادامه داد: همان گونه که دشمنان در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک ایران را نتوانستند بگیرند در آینده نیز نخواهند توانست کاری از پیش ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از رشادت 207 بانوی شهید فداکار خرمشهری، از برپا کنندگان این کنگره سه روزه قدردانی کرد و اظهار داشت: رییس جمهور و دولت دهم برای رونق بخشیدن به پیشرفت و رشد خرمشهر، آقای رستم قاسمی وزیر نفت را به عنوان وزیر معین در خوزستان برای پیگیری مشکلات خرمشهر منصوب کردند./9463/پ202/ج

ارسال نظرات