۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۲۹۲۵۹
مذاکرات بغداد؛ پیروزی مقاومت(9)

عقب نشینی آمریکا از تحریم همزمان با مذاکرات بغداد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری نشست بغداد برخی مقامات آمریکایی از آمادگی واشنگتن برای ارائه کمک به صنعت انرژی ایران و رفع محدودیت برای صادرات قطعات یدکی هواپیما به ایران خبر دادند.
کاخ سفيد


به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه نیویورک تایمز در آستانه برگزاری نشست بغداد به نقل از برخی مقامات آمریکایی که نامی از آنها بیان نشده،‌ نوشت:‌ آمریکا آماده کاهش محدودیت‌ها بر صادرات قطعات یدکی هواپیما به ایران، ارائه کمک به صنعت انرژی ایران و نیز کمک به امنیت برنامه هسته ای ایران است.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود آورده است: در صورت اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران، برخی تحریم‌ها کاهش می‌یابد و بعضی دیگر به حالت تعلیق در می‌آید، موضوعی که روزنامه دیلی تلگراف نیز آن را مورد اشاره قرار داد.

بر اساس این گزارش،‌ نمایندگان گروه 1+5 پیش از شروع مذاکرات اعلام کردند اگر ایران غنی سازی اورانیوم 20 درصد را به حالت تعلیق در آورد،‌ می‌تواند برنامه هسته‌ای خود را حفظ کند.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز و دیلی تلگراف نیز در گزارشی به نقل از برخی دیپلمات‌ها گزارش دادند:‌ اگر ایران با تعلیق غنی سازی بیست درصد موافقت کند،‌ 1+5 سوخت راکتور تحقیقاتی تهران را تامین می‌کنند./902/د102/ک



ارسال نظرات