۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۹۲۹۵
امام جمعه اصفهان:

عدم معرفی شایسته ائمه زمینه هتاکی‌ها را فراهم کرده است

خبرگزاری رسا ـ‌ آیت الله طباطبایی در دیدار با ائمه جمعه استان اصفهان و در آستانه شهادت امام هادی(علیه السلام) هتک حرمت به این امام بزرگوار را محکوم کرد.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان



به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد،‌ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با ائمه جمعه استان اصفهان و در آستانه شهادت امام هادی(علیه السلام) ضمن تسلیت این ایام ، هتک حرمت به این امام جلیل القدر (علیه السلام) را محکوم کرد و اذعان داشت: بی بصیرتی انسان ها در طول تاریخ بود که حضرت علی(علیه السلام) را در محراب مسجد و امام حسین(علیه السلام) را در کربلا به شهادت رساند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد تصریح کرد: ممکن است عدم معرفی شایسته این امام معصوم(علیه السلام) زمینه این هتاکی ها را فراهم کرده است و این در حالی است که اگر میلیون ها دانشمند زانو بزنند تا فقط زیارت جامعه این امام بزرگوار (علیه السلام) را درک کنند از فهم آن ها خارج است.

وی تصریح کرد: زیارت جامعه امام علی النقی(علیه السلام) باب عرفان و شناخت امامت را برای بشریت گشوده است، امام خمینی (ره) نیز توجه بسیاری به این دعا داشتند و بر خواندن این دعا و دعای امین الله در زیارت ها تأکید می کردند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن اولین روش مبارزه دشمنان، توهین و تمسخر رهبران دینی است که امیدواریم با بصیرت مسلمانان و معرفی زوایای مختلف زندگی همه ائمه معصومین(علیهم السلام) این تلاش ها خنثی شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ائمه جمعه را محور معنویت و فرهنگ هر شهرستان عنوان کرد و گفت: بهتر است هزینه های مربوط به مساجد با مدیریت ائمه جمعه مصرف شود تا از سلیقه ای عمل کردن خودداری شود.

آیت الله طباطبایی ائمه جمعه را مسئول اصلی رسیدگی به مساجد در شهرستان ها دانست و خاطر نشان کرد: اگر ائمه جمعه بتوانند ارتباط خوبی با اهالی محلات برقرار کنند و در راستای تشویق آنها برآیند، خود مردم در جهت مرتفع کردن مشکلات مساجد پیش قدم می شوند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان خلوص نیت را کلید کسب آبرو نزد خدا و مردم معرفی کرد و اظهار داشت: آبادانی مساجد جزء وظایف اصلی یک روحانی دینی است لذا اگر با خلوص نیت عمل کنید، التماس کردن به مردم برای خدا نیز موجب کسب آبروی شما می شود.

آیت الله طباطبائی نژاد تصریح کرد: جدای از عنوان هایی که به افراد داده می شود ما به حکم خدا در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر و آبادانی مساجد مسئولیم لذا در جهت تأمین بودجه از منابع شهرستانی تلاش کنید./919/د102/ن

ارسال نظرات