۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۲۹۳۳۴
نماینده ولی فقیه در گیلان:

متمدن جلوه دادن منکر دستاورد حقوق بشر غربی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، متمدن جلوه دادن منکر و بی ایمانی را از مهم‌ترین دستاوردهای حقوق بشر دانست و گفت: تنها دستاورد غرب در سال های اخیر گسترش فساد و بی بندوباری بوده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در نخستین همایش ملی «اشتغال، نظم و امنیت» که در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار شد، تقوا و ایمان را زیربنای امنیت پایدار در جامعه دانست و گفت: اگر در جامعه ای شاهد کمرنگ شدن ایمان باشیم به طور یقین امنیت نیز در آنجا کاهش خواهد یافت.

وی مشکلات و ناهنجاری‌های در کشورهای غربی را به دلیل نبود حیا و ایمان دانست و افزود: غرب امروز در منجلاب ناهنجاری های اجتماعی گرفتار شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اگر کشورهای غربی همه توان و سرمایه خود را برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی به کار گیرند به نتیجه نخواهند رسید، خاطرنشان کرد: تنها راه حل مشکلات جامعه بشری تمسک به ایمان و معرفت دینی است.

امام جمعه رشت علم را یکی دیگر از راه های توسعه امنیت پایدار در جامعه معرفی کرد و با بیان این‌که علم بدون پشتوانه الهی به ناکجا آباد ختم خواهد شد، تصریح کرد: علم بدون تقوا انسان را به تباهی و پلیدی سوق خواهد داد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، متمدن جلوه دادن منکر و بی ایمانی را از مهم‌ترین دستاوردهای حقوق بشر غربی دانست و گفت: تنها دستاورد غرب در سال‌های اخیر گسترش فساد و بی بندوباری بوده است.

امام جمعه رشت با اشاره به این که متأسفانه مدعیان حقوق بشر تنها با گسترش فساد و ضد ارزش در دنیا در پی چیره شدن بر حق و حقیقت هستند، برنامه های ماهواره را مخرب دانست و گفت: غرب با افزایش شبکه های ماهواره‌ای تلاش می کند تا هویت دینی نسل جوان جامعه اسلامی را تضعیف کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، افزایش سطح دانش و آگاهی را موجب افزایش امنیت در جامعه دانست و ادامه داد: متولیان این عرصه باید تلاش کنند با تقویت سطح آگاهی مردم مانع از کمرنگ شدن امنیت در جامعه شوند.

امام جمعه رشت با بیان این‌که برنامه های صورت گرفته در سال های اخیر در جمهوری اسلامی ایران سطح امنیت در کشور را چند برابر کرده است، امنیت پایدار موجود در کشور را به دلیل حاکم بودن احکام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ناامنی های موجود در کشورهای غربی به دلیل ضعف اخلاقی در آنها است.

وی برتقویت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: تقویت این سنت حسنه اسلامی می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه را کاهش دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تقویت امر به معروف و نهی از منکر را سبب از بین رفتن منکرات و بی اخلاقی‌ها در جامعه دانست و گفت: آحاد جامعه اسلامی در اجرای مناسب این سنت اسلامی وظیفه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نیروی انتظامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: اتکا به نیروی ایمان و توجه به ارزش های دینی می تواند پلیس را در رسیدن به اهداف خود یاری دهد./950/پ202/ج
ارسال نظرات