۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۱۲۹۴۱۱
سید حسن نصرالله:

امام موسی صدر برای خرید سلاح مقاومت از مردم کمک گرفت/ هیچ نقطه ای در اسرائیل امن نیست

خبرگزاری رسا ـ سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالروز آزاد سازی جنوب لبنان به بررسی مسایل مختلف داخلی لبنان از جمله آشوب اخیر در این کشور، سلاح مقاومت، رژیم صهیونیستی، سوریه و بازداشت شدگان اسلامی پرداخت.
سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالروز آزاد سازی جنوب لبنان و عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان با تبریک این عید بزرگ و اشاره به اینکه این یک پیروزی ملی است و متعلق به همه مردم لبنان است بیان داشت: طبق اسناد، اسرائیل به لبنان وارد نشد که از آن خارج شود بلکه اهداف وخواسته‌هایی داشت که البته با اقدام سریع لبنانی ها ومقاومت درمقابل زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی ناکام ماند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: چشمان اسرائیل به جنوب لبنان بود، که از طریق سوءاستفاده از حوادث سال 1982 بتواند به خواسته خود برسد و در این راستا روی آرامش و همکاری مردم لبنان نیز حساب باز کرده بود.

سید حسن نصرالله با اشاره به مقاومت قهرمانانه مردم لبنان اظهار داشت: شهادت احمد قصیر به شارون نشان داد که لبنان هرگز سرزمین امن نخواهد بود.

وی مقاومت را دستاوردی حاصل از اراده و اعتماد به خدا دانست و تصریح کرد: نصرت الهی از آن مردانی است که برای رضای خدا دست به سلاح می برند و در مقابل کفر ایستادگی می کنند.

سید حسن نصرالله افزود: مقاومت بی نظیر مردم موجب شد سرزمین لبنانی‌ها به خود آنها بازگردانده شد، مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا و بخشی از روستای الغجر باقی ماند و این سرزمین بدون هیچ شروطی و با کرامت به ما بازگردانده شد.

وی در این سخنان که به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می شد، تصریح کرد: همه می‌دانند که طرح آمریکایی برای منطقه وجود داشت و این مقاومت بود که سریعا در لبنان شکل گرفت و طرح آمریکایی ـ اسرائیلی در سطح منطقه را ناکام گذاشت و منطقه را وارد مرحله جدیدی کرد و روشن شد که لبنان در حال خارج شدن از عصر اسرائیلی است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این سرزمین به صاحبان آن، به دولت و حاکمیت کل کشور بازگشت و احیای حاکمیت یعنی دولت لبنان تصمیم می‌گیرد که نیروهای ارتش را به این مناطق اعزام کند و هیچ کس حق ندارد اعتراضی بکند.

وی تأکید کرد: بازسازی منازل در نوار مرزی بیانگر اعتماد بزرگ مردم به وجود امنیت و حمایت است، و اینکه اسرائیل جرأت حمله به لبنان و لبنانی ها را ندارد.

سید حسن نصرالله با اشاره به فروپاشیده شدن فتنه‌ای که اسرائیل آن را تدارک دیده بود ابراز داشت: ای مردم جنوب و تمامی کسانی که در ارتش خدمت کرده و لبنانی‌هایی که توطئه کرده‌اند، بدانید اسرائیل می‌خواهد شما با یکدیگر وارد جنگ شده و همدیگر را بکشید، زنان شما بیوه شوند و آتش فتنه را شعله‌ور کند.

وی با اشاره به اینکه سلاح مقاومت در بدو فعالیت حزب الله با حمایت های مردمی تهیه می شد اظهار داشت: هنگامی که آیت الله امام موسی صدر به لبنان آمد، از ارتش خواست در جنوب لبنان مستقر شده و جوانان آن منطقه را مجهز نماید که این درخواست با پاسخ منفی دولت وقت مواجه شد و ایشان ناچار شد که گروه های مقاومت را ایجاد کند و از مردم برای خرید سلاح مقاومت کمک بگیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان نقش گرو های فلسطینی در حمایت از مقاومت را بسیار مهم دانست و ادامه داد: دولت آن وقت از مردم و آبروی آنها حمایت نمی کرد و مسئولیت آزادی مناطق اشغال شده را به گردن نمی گرفت. بر همین اساس ما در تمامی مراحل گذشته از دولت خواستیم تا مسؤولیت های خود را بر عهده بگیرند و ما نیز در کنار دولت قرار داریم و آماده ایم.

نصرالله با تاکید براینکه سلاح حزب الله برای حمایت از گروه و یا طایفه ای خاص نیست، و برای رویارویی با رژیم صهیونیستی و کمک به کشور به کار می رود اذعان داشت: در داخل کشور، مسئولیت امنیت داخلی و حمایت از لبنانی ها و صلح داخلی از طریق ارتش و نهادهای امنیتی دیگر بر عهده دولت است.

وی افزود: ما معتقدیم که نهاد مهم برای حمایت از صلح داخلی، ارتش لبنان و دستگاههای امنیتی دیگر هستند و بازگشت به جنگ داخلی، همه را متضرر می کند. بنابراین تضمین حمایت از صلح داخلی در لبنان ارتش است و باید از این نهاد حمایت کنیم.

نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: می توانیم همه امکانات را برای ایجاد یک راهبرد دفاعی برای کسی که می خواهد در مبارزه با دشمن سلاح حمل کند، فراهم کنیم؛ منطق می گوید برای اینکه هرج و مرج سلاح در لبنان به وجود نیاید، سلاح ها را در چارچوب ارتش، ملت و مقاومت ساماندهی کنیم، این مساله وجود دارد که باید میان معادله حمایت از کشور در برابر رژیم صهیونیستی و معادله حمایت از صلح داخلی و امنیت و ثبات در داخل برای رویارویی با اسرائیل، تفاوت قائل شویم.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود با اشاره به درگیریهای اخیر لبنان گفت: چند روز پیش برخی گروه‌های سیاسی و رسانه های گروهی در تحریک آشوب‌های فرقه‌ای و مذهبی دخالت داشتند و این یک خطر جدی است زیرا همه چیز و سرزمین را نابود می‌کند و اگر کسی تصور می‌کند که می‌تواند کشور را از فروپاشی حفظ کند در اشتباه است.ارتش و گروه‌های امنیتی باید همه ظرفیت‌های خود را برای جلوگیری از درگیری‌های داخلی در لبنان به کار بگیرند.

نصرالله اظهار داشت: افرادی با گرایش اسلامی به اتهام تلاش برای ترور بنده بازداشت شده بودند و من آنها را عفو کردم و تنها یک نفر بدون محاکمه باقی ماند و من به خانواد‌های بازداشت‌شدگان اسلامی می‌گویم که به آنها ظلم شده است زیرا آنها بدون محاکمه در بازداشت هستند شما جستجو کنید که چرا آنها سال‌هاست بدون محاکمه در بازداشت هستند.

وی با تاکید براینکه حزب‌الله مخالف همکاری امنیتی با سازمان سیا است ابراز داشت: دولت مسئول است و مسئول دانستن گروه شیعیان در باقی ماندن بازداشت‌شدگان اسلامی در زندان‌ها ظلم است، من به نمایندگی از حزب‌الله اعلام می‌کنم که ما برای بازگشت به گفت‌وگوی بدون شرط آماده هستیم و اما کسانی که استعفای دولت بدون گفت‌وگو را می‌خواهند خواهان گفت‌وگو نیستند بلکه خواهان قدرت هستند.

نصرالله با اشاره به نفوذ صهیونیست ها در بدنه دولت و غفلت مسؤولان تاکید کرد: در عین حال که تحولات مصر و سوریه را رصد می کنیم باید مراقب توافق برخی قدرت طلب برای انحلال دولت و صدمه زدن به کشور باشیم. زیرا جنوب لبنان خط مقدم حمایت از منطقه و حمایت از خاورمیانه جدید است.

وی یکی از دستاوردهای مقاومت در لبنان ایجاد ترس و واهمه در صهیونیست ها و تحمیل دیوار حائل در کرانه باختری بر اسرائیل دانست و تصریح کرد: امروز مردم در مرزهای جنوب به سمت صهیونیست ها سنگ پرتاب نمی کنند بلکه آنها را با موشک در تمام مناطق فلسطین اشغالی تهدید می کنند پس این دیوار از آنها محافظت نخواهد کرد.

سید حسن نصرالله عقب نشینی 25ماه مه اسرائیل را آخرین میخ کوبیده شده بر تابوت رژیم صهیونیسی دانست و خطاب به کسانی که با این رژیم غاصب همکاری می کنند گفت: اسرائیل به امنیت، سلامت و کرامت شما اهمیت نمی دهد و از شما مثل یک کیسه شن استفاده وسپس رها کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ربایش یازده تبعه لبنانی در شهر حلب سوریه اذعان داشت: این یک حادثه دردناک بود که پایان خوشی داشت.

نصرالله افزود: در این بین نجیب میقاتی ، نبیه بری و سعد حریری نیز تلاش های فراوانی انجام دادند که جای تقدیر دارد. درست است که در برخی مسایل اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما در این زمینه باید در سطح منطقه ای نیز از تلاش هایی که مقامات ترکیه برای آزاد سازی این افراد انجام دادند، تشکر کرد.

وی همچنین ضمن تقدیراز تمهیدات نوری المالکی نخست وزیر عراق و بشار اسد برای برای انتقال زایران به بیروت تاکید کرد که اوضاع باید طوری ساماندهی شود که اینگونه حوادث تکرار نشود.

سید حسن نصرالله در پایان با اشاره به اینکه تعدی به شهروندان سوری حرام شرعی محسوب می شود خطاب به ربایندگان و آشوبگران تصریح کرد: اگر هدف شما از این اقدامات تغییر مواضع سیاسی ما است، بدانید که این موضوع تغییری در موضع ما نخواهد داشت و معتقدیم که گفت‎وگوها درراستای اصلاحات برمبنای وحدت ملی تنها راه حل مشکلات سوریه است و درگیرهای مسلحانه و ایجاد آشوب و ناامنی نتیجه ای دربرنخواهد داشت./902/ت201/ک

ارسال نظرات