۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۹۴۱۹
در تبریز؛

همایش نکوداشت آیت‎الله بهجت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش نکوداشت حضرت آیت‌الله محمد بهجت فومنی در تبریز برگزار خواهد شد.
آيت الله بهجت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش نکوداشت حضرت آیت‌الله محمد بهجت فومنی با عنوان « بهجت عارفان » به همت طلاب و دانشجویان در تبریز برگزار خواهد شد.

این همایش سه شنبه 9 خرداد ماه سال جاری از ساعت 11 تا 30/13 با حضور حجت الاسلام علی بهجت فرزند وی و حجت الاسلام روحی از شاگردان حضرت آیت الله بهجت برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، شرکت برای عموم خواهران و برادران در این همایش معنوی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز واقع در بلوار 29 بهمن برگزار می شود، آزاد است.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله محمد بهجت فومنی در اواخر سال ۱۳۳۴ ه.ق. در خانواده‌ای دین‌دار و تقواپیشه، در شهر مذهبی فومن واقع در استان گیلان، چشم به جهان گشود.

هنوز ۱۶ ماه از عمرش نگذشته بود که مادرش را از دست داد و از اوان کودکی طعم تلخ یتیمی را چشید؛ تحصیلات ابتدایی را در مکتب خانه فومن به پایان برد، و پس از آن در همان شهر به تحصیل علوم دینی ‌پرداخت و پس از طی دوران مقدماتی تحصیلات دینی در شهر فومن، به سال ۱۳۴۸ ه.ق. هنگامی که تقریباً ۱۴ سال از عمر شریفش می گذشت به عراق مشرّف شد و در کربلای معلّی اقامت‌ گزید.

آیت الله بهجت حدود چهار سال در کربلای معلّی ماند و از فیوضات سید الشهداء علیه السلام استفاده کرده و به تهذیب نفس می پردازد و در طی این مدت بخش معظمی از کتابهای فقه و اصول را در محضر استادان بزرگ آن دیار مطهّر می‌خواند.

در سال ۱۳۵۲ه.ق. برای ادامه تحصیل به نجف اشرف مشرّف می گردد و بخش های پایانی سطح را در محضر آیات عظام از آن جمله مرحوم آیت الله آقا شیخ مرتضی طالقانی به پایان می رساند. با این همه، همّت او تنها مصروف علوم دینی نبوده، بلکه عشق به کمالات والای انسانی هماره جان ناآرام او را به جستجوی مردان الهی و اولیاء برجسته وا می داشته ‌است.

آیت الله بهجت پس از اتمام دوره سطح، و درک محضر استادان بزرگی چون آیات عظام: آقا سید ابوالحسن اصفهانی(ره)، آقا ضیاء عراقی(ره)، و میرزای نائینی(ره)، به حوزه گرانقدر و پر محتوای آیتِ حقّ حاج شیخ محمد حسین غروی اصفهانی (ره)، معروف به غروی وارد شد و در محضر آن علامه کبیر به تکمیل نظریات فقهی و اصولی خویش پرداخت، و به یاری استعداد درخشان و تأییدات الهی از تفکرات عمیق و ظریف و دقیق مرحوم علامه کمپانی، که دارای فکری سریع و جوّال و متحرک و همراه با تیز بینی بوده، بهره ها برد.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله محمد بهجت فومنی اردیبهشت سال 1388 هجری شمسی دارفانی را وداع گفت./935/پ203/ب

ارسال نظرات