۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۹۴۳۰
آیت الله باریک بین:

حضور جوانان در مساجد پاسخ دندان‏شکنی به تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در قزوین، اعتکاف را به معنای دور‌شدن از ظواهر غیر الهی دانست و گفت: حضور جوانان در مساجد و مراسم معنوی اعتکاف پاسخ دندان‌شکنی به یاوه‌گویی‌ها و تهاجم فرهنگی دشمنان است.
نماينده ولي فقيه در قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف قزوین افزود: همه ساله آیین معنوی اعتکاف با حضور جمع کثیری از مردم به خصوص جوانان و نوجوانان در مساجد کشور برگزار می‌شود که جای شکرگزاری است.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری بر حضور گسترده نوجوانان و جوانان در این مراسم تأکید کرد و گفت: با توجه به این که دشمنان در توطئه‌های خود این نسل را با برنامه‌های گمراه کننده مورد هدف قرار داده‌اند، حضور آنها در مساجد و در مراسم معنوی اعتکاف جواب دندان‌شکنی به یاوه‌گویی‌های آنان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در قزوین اعتکاف را به معنای دور‌ شدن از ظواهر غیر الهی دانست و با بیان این که، این ایام فرصت مناسبی برای نزدیکی به خداوند متعال و دوری از هرگونه انحراف است، گفت: خلوت، خودسازی و راز و نیاز با معبود از ویژگی های اصلی مراسم معنوی اعتکاف است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که اعتکاف افزون بر خودسازی و تهذیب نفس، دارای آثار و نتایج روحی و معنوی فراوانی برای فرد و جامعه است، خاطرنشان کرد: باید زمینه حضور حداکثری نسل جوان در مراسم عبادی اعتکاف فراهم شود.

آیت الله باریک بین مراسم معنوی اعتکاف را فرصتی مغتنم برای پرورش استعدادهای معنوی و شناخت واقعی پروردگار دانست و با بیان این که اعتکاف بدون عشق به عبادت و قصد قربت معنایی ندارد، تصریح کرد: معتکف در سه روز گوشه‌نشینی خود می‌کوشد آگاهانه و خالصانه به درگاه الهی نزدیک شود و از سایه‌سار محبت او بهره‌مند شود.

وی بر ضرورت تقویت باورهای دینی تأکید و خاطرنشان کرد: با تشکیل محافل معنوی و مجالس انس با قرآن و خدا و شناخت بیشتر حضرت باری‌تعالی می‌توان گامی مؤثر در مصاف فرهنگی برداشت که اعتکاف بهترین راه است.

نماینده ولی فقیه در قزوین، تبیین احکام، مسائل شرعی و قرائت قرآن را در مراسم اعتکاف مهم دانست و بیان کرد: باید در این مراسم معنوی با اعزام مبلغان توانمند دینی بتوان برای شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف برنامه‌های فرهنگی و تاثیرگذار و اعتقادی تدارک دید.

امام جمعه قزوین بر برخورد حسنه مسؤولان برگزاری مراسم اعتکاف با جوانان تأکید کرد و گفت: بیان احکام و اجرای برنامه‌های متنوع و پاسخ به شبهات دینی و شرکت در حلقه‌های معرفت و قرائت همراه با تفسیر قرآن باید از اولویت‌های مراسم بزرگ اعتکاف باشد./950/پ202/س

ارسال نظرات