۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۲۹۴۵۰

دیدار مسؤولان حوزه علمیه مراغه با مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ تولیت و مدیر حوزه های علمیه مراغه با حضرات آیات نوری همدانی و جعفر سبحانی در قم دیدار و گفت و گو کردند.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري ديدار حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي با آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان در مجلس خبرگان رهبری به همراه حجت الاسلام علی عادل مدیر حوزه های سطح یک مراغه، در سفر به شهر قم با حضرات آیات حسین نوری همدانی و جعفر سبحانی دیدار و گفت و گو کردند.

امام جمعه مراغه در این دیدارها با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه های علمیه این شهر، اظهار داشت: ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش همراه با افزایش تعداد مدارس علمیه این استان در سال های گذشته قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه مراغه تا سال 1377 تعطیل بود و پس از موافقت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم از میان برادران و خواهران اقدام به پذیرش کرد، ابتدا هیچ مکانی برای استقرار طلاب وجود نداشت و ساختمان مدرسه علمیه این شهر به صورت مخروبه درآمده بود و خوشبختانه با تلاش ‌های مضاعف بازسازی شد.

نماینده بعثه رهبری در شمال غرب کشور خاطر نشان کرد: پس از پیگیری های فراوان مدرسه علمیه امام‌زاده، توسعه یافت و در سه طبقه به نام مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) برای خواهران طلبه احداث شد و مدرسه قدیمی ملا معزالدین به‌ نام مدرسه امام حسن مجتبی(ع) تغییر نام پیدا کرد و بعد از تعمیر برای طلاب آماده شد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) در این شهرستان خاطرنشان کرد: این حوزه دارای 55 حجره و 7 مدرس است که در تلاش هستیم تا چهارمین مدرسه علمیه در شهر مراغه را با نام امام سجاد(ع) فعال کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش روحانیت در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، افزود: حوزه علمیه مراغه 11 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و هر سال یادواره‌‌ای به‌نام شهدای روحانی مراغه با حضور خانواده‌ شهدا و مردم برگزار می‌شود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین پورمحمدی در ادامه به وجود 115 مسجد در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به برکت حوزه علمیه مراغه و طلاب فاضل در 44 مسجد، 56 مدرسه و نیز دانشگاه‌ ها و خوابگاه‌ های دانشجویی نماز جماعت اقامه می شود.

گفتنی است، هیات اعزامی از شهر مراغه با آیت الله سید محمود شاهرودی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز دیدار کردند./935/پ203/ج
ارسال نظرات