۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۲۹۵۱۸
آیت الله نوری همدانی:

باید برای حل مشکلات کنونی جهان راهکار اسلامی ارائه دهیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی مشکلات اقتصادی غرب را تنها با روی آوردن به اندیشه های ناب اسلامی قابل حل دانست و گفت: اقتصاد اسلامی حیات بخش دنیای امروز است و ما باید برای حل مشکلات راهکار اسلامی و دینی ارائه دهیم.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه قم در مسجد الغدیر این دانشگاه، با اشاره به سابقه تمدن اسلامی و تاکید بر اینکه اسلام خاستگاه تمام علوم است، رکود مسلمانان در علم و قدرت را ناشی از جنگ های صلیبی دانست.

 

وی گفت: آنها تمام مراکز علمی ما را از بین بردند و آنچه که داشتیم را با خود بردند، به همین دلیل در علم پیشرفت کردند و کار به جایی رسید دوباره همان علوم را به اسم خودشان به ما بازگردانده و با استفاده ابزاری از علم مسلمانان را تحت سلطه خود قرار دادند.

 

این مرجع تقلید علوم مختلف را در اسلام تحت یک نظام هماهنگ دانست و تصریح کرد: اگر انسان بخواهد در تمام عرصه‌ها موفق باشد باید این هماهنگی را مورد توجه قرار دهد؛ علت شکست اقتصادی غرب این است که نظرات خود را با اقتصادی که از مسلمانان آموخته بودند آمیخته اند و حکومت لیبرالی تشکیل دادند و امروز 99 درصد مردم‌شان به مخالفت با این نظام برخاسته اند.

 

دنیا تشنه اقتصاد اسلامی است

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر این‌که ما باید با بهره‌گیری از اندیشه ناب اسلامی الگویی ارائه دهیم که مشکلات اقتصادی جهان را حل کند، گفت: دنیای امروز دیگر نظریات غربی را در علم اقتصاد قبول ندارد، چراکه می بینند روز به روز مشکلات آنها بیشتر می شود و مردم شان از این وضعیت منزجر و همه چشم به راه یک ایده تازه برای بیرون آمدن از این منجلاب هستند.

 

وی دانشجویان را به مطالعه در زمینه اقتصاد اسلامی تشویق کرد و بیان داشت: در این زمینه کتاب آیت الله شهید محمد باقر صدر بسیار مفید است و اندیشه های حیات بخش اقتصاد اسلامی را می توان از آن دریافت کرد؛ باید این کتاب به فارسی روان و همه فهم ترجمه شود.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، در بیان برخی علل ناکامی های غرب در اقتصاد و ارائه راهکارهای اسلامی برای آن، گفت: مبانی اسلامی در اقتصاد اجازه نمی دهد منابع ثروت به دست عده محدودی بیفتد و تمام معادن، جنگل ها، دریا ها و قله ها جزو بیت المال مسلمین است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی، ربا خواری را یکی از باتلاق های اقتصاد غربی دانست و تصریح کرد: بانکداری ربوی و ربا خواری در غرب سبب شده است که ثروت و قدرت دست یک درصد جامعه باشد؛ آنها با نفوذی که دارند کاری می کنند همه قوانین در جهت حفظ منافع و ابقا وضعیت خودشان به تصویب برسد.

 

وی در پایان منشاء تمام گرفتاری های غرب را رویگردانی از اسلام عنوان کرد و گفت: آنها برای حل مشکلات‌شان جز روی آوردن به اندیشه های اسلام راه دیگری نخواهند داشت.

 

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد بهشتی رییس دانشگاه قم ضمن تجلیل از مواضع شفاف و روشنگرانه حضرت آیت الله نوری همدانی در عرصه های مختلف، اظهار داشت: شما حق بزرگی بر این انقلاب دارید و همواره در جهت حمایت از امام (ره) و مقام معظم رهبری نقش حساس و کلیدی را ایفا کرده اید./928/پ202/ج


 

ارسال نظرات