۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۲۹۵۳۷
آیت الله علوی گرگانی:

اجازه ندهیم خط و خطوط سیاسی دین و تقوای ما را تحت الشعاع قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر اتحاد و دوری از اختلافات جناحی، گفت: مبادا خط و خطوط شما دین و تقوایتان را تحت الشعاع قرار دهد.
آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، امروز در دیدار شماری از فرماندهان پاسگاه های مرزی نیروی انتظامی و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم انتظامی، اختلافات و درگیری های جناحی و گروهی را به گردبادهای خطرناک تشبیه کرد و افزود: همه باید در زیر پرچم اسلام متحد باشیم و اجازه ندهیم این خط و خطوط ها دین و تقوای ما را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وی لج بازی و تعصب کورکورانه را موجب پایمال شدن حق دانست و گفت: متأسفانه برخی چشم به روی مرز بندی های روشن حق و باطل می بندند و همین امر موجب شده است مسلمانان بیش از کفار هم دیگر را بکوبند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نقش علما در هدایت و ارشاد جامعه، خطاب به حاضران اظهار داشت: مراقب باشید دشمن شما را فریب ندهد و از دامان علما و مرجعیت جدا نکند، در روایت داریم وجود علما مثل آب برای انسان ها حیاتی است.

آیت الله علوی گرگانی براساس آیات قرآن انسان ها را در دو دسته تقسیم بندی کرد و گفت: عده ای همیشه خود را در پیشگاه خداوند مقصر و خود را در مقابل ذات احدیت کوچک و حقیر می دانند، عده ای هم گروه نخست را به سُخره می گیرند، خداوند می فرماید اینها کسانی هستند که مرا فراموش کرده اند.

وی با بیان این که کسانی که مؤمنین و علمای دین را مسخره می کنند تشکیلات الهی را قبول ندارند، افزود: البته خداوند در قرآن وعده فرموده کسانی که در برابر این هجمه ها صبر و مقاومت کنند رستگار خواهند شد./928/پ202/ج

ارسال نظرات